Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Saab 9-3 Sportcombi - Trzy razy lepszy

Saab 9-3 Sportcombi - Trzy razy lepszy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Saab odświeżył swój najpopularniejszy model. Ale myliłby się ten, kto sądzi, że zmiany są tylko powierzchowne.

Saab 9-3 Sportcombi - Trzy razy lepszyŹródło: Auto Świat

Gruntowny face lifting objął w sumie blisko 3 tys. części i podzespołów (w wersji Sport-Combi prawie 70 proc. elementów nadwozia), a samo auto zyskało jeszcze bardziej sportowy i agresywny charakter. Modyfikacje objęły wszystkie wersje nadwoziowe modelu. Sprzedaż odmłodzonej gamy rozpocznie się na polskim rynku we wrześniu. Źródłem inspiracji dla projektantów modelu był koncept Aero X. To właśnie jego zadziorność i charakterystyczny rysunek grilla oraz zderzaka znajdziemy w nowej serii 9-3. Chromowane wstawki pojawiły się również przy kierunkowych światłach przeciwmgielnych w dolnej części zderzaka. W reflektorach uwagę zwracają górne "brewki", tj. poziome światła pozycyjne. Z tyłu nowe są pokrywy lamp z białego szkła oraz dwa chromowane wyloty rur wydechowych. W topowych wersjach opcjonalnie oferowane będą 18-calowe alufelgi. We wnętrzu skoncentrowano się na poprawie jakości wykończenia i materiałów, co widoczne jest zwłaszcza w odmianach ze skórzaną tapicerką. Nowy materiał jest bardziej miękki w dotyku i wzmacnia wrażenie ekskluzywności. Nowością na liście opcji wyposażeniowych jest system audio Bose z cyfrowym procesorem dźwięku i układem Surround z 10 głośnikami w kombi lub 11 w sedanie. Poza odtwarzaniem muzyki z płyt CD i plików MP3 umożliwia on także słuchanie audycji radiowych nadawanych w systemie cyfrowym (XM Digital).Gama jednostek napędowych powiększy się o topową wersję wysokoprężną 1.9 TTiD, wyposażoną w dwie turbosprężarki o różnej wielkości. Do 1500 obr./min pracuje tylko mniejsza z nich, pomiędzy 1500 a 3000obr./min obydwie, a powyżej 3000 tylko większa. Taki dwufazowy (Two-Stage) cykl pracy poprawia wydajność silnika i jego reakcje na wciśnięcie pedału gazu w pełnym zakresie obrotów. Silnik rozwija moc 180 KM i osiąga maksymalną wartość momentu obrotowego 400 Nm już przy 1850 obr./min. Do przeniesienia napędu wykorzysta 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniowy "automat". Kolejną nowością będzie 200-konny, 2-litrowy silnik zasilany biopaliwem (85 proc. bioetanolu i 15 proc. benzyny). Na razie jednak ta wersja - z uwagi na brak odpowiednich stacji - nie będzie sprzedawana w Polsce.XWD: Cross Wheel DriveWersja 4x4 pojawi się w ofercie na początku przyszłego roku. Układ przeniesienia napędu będzie oparty na 4. generacji systemu Haldex (opcjonalna blokada mechanizmu różnicowego), z rozdziałem momentu do 100 proc. pomiędzy osiami. Pod maskę Saaba XWD trafi silnik V6 turbo o mocy 280 KM.

Robert Rybicki
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków