Samochód wygląda świetnie z każdej strony. Jednak najciekawiej prezentuje się tył z łukowatą klapą bagażnika oraz umieszczonymi wysoko, mlecznymi światłami. Wnętrze tylko z przodu daje poczucie przestronności. Z tyłu wysokie osoby mogą narzekać na brak miejsca na nogi. Bez zarzutu są natomiast wygodne i świetnie trzymające na zakrętach fotele. Kokpit przeraża mnóstwem przycisków, ale po dłuższym obcowaniu z Saabem można się przyzwyczaić do ich obsługi. Wskaźniki są czytelne, a materiały wysokiej jakości. W standardzie użyto tekstylno-skórzanej tapicerki, a za 3950 zł dostępne są fotele skórzane. Bagażnik o pojemności 419 l jest mały jak na kombi. Mercedes klasy C ma bagażnik o objętości 470 l, a BMW 3 460 l. W razie potrzeby do Saaba za 1500 zł można zamówić relingi.Układ na-pę-do-wy/osią-gi.Tu nareszcie auto pokazuje prawdziwe oblicze. Po wciśnięciu gazu do oporu Saab dynamicznie rusza, uzyskując "setkę" już po 7,4 s. Zachwyca również elastyczność. Zwiększenie prędkości od 60 do 100 km/h na 4. biegu trwa tylko 6,3 s, a na 5. przełożeniu od 80 do 120 km/h 8,3 s. Zadowoleni byliśmy też z działania precyzyjnej skrzyni. Za to mniej optymistycznie prezentuje się spalanie wynoszące średnio 12,4 l na 100 km. Jednak przy takich osiągach to nie dziwi.Układ jezd-ny/kom-fort.Na wysoki komfort jazdy nie można liczyć. Auto ma seryjnie sportowe zawieszenie, a to sprawia, że nawet najmniejsze nierówności powodują dyskomfort u pasażerów. Za to jazda krętymi, równymi drogami to czysta przyjemność. Samochód świetnie trzyma się drogi i nawet szybkie pokonywanie łuków nie powoduje niebezpiecznych zachowań. W razie potrzeby pomocą służy instalowany seryjnie układ ESP. Wadą sztywnego zawieszenia i szerokich opon jest dodatkowo złe prowadzenie na wzdłużnych nierównościach.Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. Cena wysoka, ale trzeba przyznać, że jak na dobrze wyposażone kombi klasy średniej z topowym silnikiem koszt zakupu wypada przyzwoicie w porównaniu z konkurencją. Jak zwykle w Saabie zagwarantowany został wysoki poziom bezpieczeństwa. Potwierdzeniem tego jest maksymalna nota 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro-NCAP.+ Dynamiczna i elastyczna jednostka napędowa, doskonałe prowadzenie na krętych drogach, precyzyjna skrzynia biegów, wysoki poziom bezpieczeństwa- Niski komfort resorowania, słabe prowadzenie na wprost na podłużnych nierównościach, wysokie zapotrzebowanie na benzynę, niezbyt pojemny bagażnik
Saab 9-3 SportKombi - Aerodynamiczne kombi
Saab 9-3 SportKombi Aero to dowód na to, że w kombi możliwości transportowe wcale nie muszą być najważniejsze dla kierowcy. Nad-wo-zie/ja-kość.