Przyjemność z jazdy/napędPod maską pracuje czterocylindrowa rzędówka z turbodoładowaniem. Jazda samochodem z tą jednostką to olbrzymia frajda. Rzadko kiedy podczas startu spod świateł konkurencja będzie szybsza. Jednak to co szczególnie cieszy w codziennym użytkowaniu, to znakomita elastyczność.
Przy każdej prędkości obrotowej samochód spontanicznie reaguje na naciśnięcie pedału gazu.
Osiągi
Potwierdzeniem subiektywnych odczuć są dane producenta. Ważące ponad półtorej tony kombi przyspiesza do "setki" nieco dłużej niż w siedem sekund, a strzałka szybkościomierza zatrzymuje się dopiero przy 240 km/h. Karoseria/jakośćTylna część samochodu tworzy z resztą nadwozia zgrabną całość. Patrząc z boku nie ma się wrażenia, że bagażnik został przyklejony do karoserii. Jego pojemność jest przeciętna.
Przy komplecie pasażerów zmieścimy tylko 416 litrów. Po złożeniu siedzeń do dyspozycji jest przestrzeń o kubaturze 1490 litrów. To również nie zachwyca, ale przecież indywidualiści to ludzie aktywni, którzy potrzebują takiego auta kilka razy w roku na sprzęt urlopowy, a nie do przewożenia mebli.
Saaby od konkurencji najbardziej odróżnia wnętrze. Stacyjka pomiędzy fotelami, nieregularnie wyskalowany szybkościomierz czy Night Panel umożliwiający wyłączenie podświetlenia wskaźników, to niektóre z oryginalnych rozwiązań.
Za wysoko umieszczone siedzenia mają słabe trzymanie boczne. Materiały i jakość wykonania wnętrza na najwyższym poziomie.Układ jezdny/bezpieczeństwoZawieszenie jest zbyt miękkie jak na samochód o sportowych aspiracjach. Jeżeli dodać do tego napęd na przednią oś nie dziwi, że prowadzenie sprawia pewne problemy.
Saab niezbyt pewnie czuje się na podłużnych nierównościach, a w szybko przejeżdżanych zakrętach ma tendencje do podsterowności. Żadnych zastrzeżeń nie można mieć natomiast do bezpieczeństwa biernego.
W crash-testach auto wypada wręcz wzorcowo. Pełni szczęścia dopełnia kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego. KomfortMiękkość zawieszenia przeszkadzająca w sportowej jeździe czyni z Saaba komfortowe auto nawet podczas długich wypraw. Sprzyjają temu także wygodne podgrzewane i wentylowane fotele.Cena/kosztyZa wersję standardową trzeba zapłacić ponad 180 tysięcy złotych. To dużo, ale klient otrzymuje niemal kompletnie wyposażone auto.PodsumowanieOryginalny samochód dla osób lubiących niebanalne rozwiązania.Ocena: 4