W tym przedziale cenowym wybór jest już dużo większy niż w przypadku pojazdów najtańszych, których ceny nie przekraczają bariery 30 tysięcy złotych. Na polskim rynku występuje ponad dwadzieścia takich samochodów. W tej części prezentujemy 11 z nich.
Od najtańszej Astry Classic do Skody Fabii
Druga część za dwa tygodnie. Samochody kosztujące pomiędzy 30 a 40 tysięcy złotych to reprezentanci różnych klas. Najmniejsze z nich to Atos Prime, Renault Twingo i Opel Agila.
Przedstawiciele klasy B w tym zestawieniu to Toyota Yaris, Fiat Punto, CitroĎn Saxo, Peugeot 206 i Skoda Fabia. Nie zabrakło też kompaktów reprezentowanych przez Daewoo Lanosa, Opla Astrę Classic i Kię Rio.
Samochody występują w różnych wersjach nadwoziowych i wyposażeniowych
Płacąc mniej niż 40 tysięcy złotych, można kupić auto wyposażone w poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby lub ABS. Dotyczy to jednak lepiej wyposażonych egzemplarzy kosztujących niecałe 40 tysięcy złotych.
Modele podstawowe są najczęściej pozbawione tych elementów.Większość samochodów występujących w porównaniu pochodzi z importu. W polskich fabrykach wytwarzane są tylko Opel Astra Classic, Fiat Punto oraz Daewoo Lanos i Opel Agila.