Większość samochodów to kompakty oraz modele klasy niższej średniej. Nie zabrakło też pojazdów wielofunkcyjnych mogących służyć jako auta osobowe i niewielkie furgony.

Napęd w większości stanowią jednostki benzynowe

Za mniej niż 50 tysięcy złotych można kupić też modele z silnikami wysokoprężnymi. Są to jednak tylko odmiany wolno ssące. Kto chce jeździć nowoczesnym turbodieslemz bezpośrednim wtryskiem paliwa, musi się zdecydować na wersje kosztujące dużo powyżej 50 tysięcy złotych.

Reprezentanci klasy kompaktów w dzisiejszym zestawieniu to: Citroen Xsara, Opel Astra i Ford Focus. W interesującym nas przedziale cenowym wszystkie trzy auta dostępne są w różnych wersjach nadwoziowych.

Xsarę można kupićz silnikiem benzynowym lub dieslem. Do wyboru pozostaje 3- lub 5-drzwiowy hatchback. Najtańsze modele Astry występują z benzynowymi silnikami o pojemności 1,2 lub 1,6 litra.

Do 50 tysięcy można kupić zarówno hatchbacka, jaki sedana oraz kombi

Najmniej w tym przedziale oferuje Ford. Jest to tylko podstawowy model benzynowy w nadwoziu 5- -drzwiowym lub kombi. Przedstawiciele niższej klasy średniej to Daewoo Nubira i Skoda Octavia. Wybór ogranicza się do modeli z podstawowymi jednostkami benzynowymi. Amatorzy diesli i aut kombi muszą uzbierać ponad 50 tysięcy złotych.

Ostatnią grupę stanowią auta wielkopojemne: Renault Kangoo, Fiat Doblo oraz siostrzane Citroen Berlingoi Peugeot Partner. Diesla można kupić tylko w przypadku aut koncernu PSA.

Renaulti Fiat w przedziale od 40 do 50 tysięcy złotych występują tylko z podstawowymi jednostkami benzynowymi. Wszystkie auta mogą być homologowane jako ciężarówki.