W Exeo doszło do połączenia niemieckiej precyzji prowadzenia z wysoką jakością wykończenia. Wnętrze jest doskonale wyciszone, między innymi dzięki zastosowaniu dwuwarstwowych szyb bocznych. Kokpit Exeo prezentuje się znakomicie – zaskakuje jakością materiałów i dokładnym spasowaniem plastików. Dodatkowo auto ma obszerny bagażnik o pojemności 460 l. Wadą natomiast jest brak wystarczającej ilości miejsca na nogi pasażerów na tylnej kanapie.
W wyposażeniu standardowym wersji Reference znalazło się: siedem poduszek powietrznych, ABS, ESP, automatyczna klimatyzacja. Opcjonalnie dostępne są: nawigacja, system audio (obsługujący formaty MP3, MPEG-4), gniazda do iPoda, USB i Bluetooth, a także otwierany dach z ogniwami słonecznymi zasilającymi system wentylacji oraz chłodzony schowek w desce rozdzielczej.
Podczas prezentacji mogliśmy wypróbować topową, najmocniejszą wersję z silnikiem 2.0 TSI o mocy 200 KM. To ciekawa oferta dla kierowców ze sportową żyłką. Motor ten jest dynamiczną czterocylindrową konstrukcją z bezpośrednim wtryskiem, podwójnym intercoolerem i turbodoładowaniem. Z tym silnikiem pod maską Exeo prowadzi się znakomicie, niczym auto sportowe. Producenci zapewniają, że średnie spalanie wyniesie zaledwie 7,7 l benzyny na 100 km. Na pochwałę zasługuje również komfortowe zawieszenie. Nawet przy dużych prędkościach auto precyzyjnie pokonuje zakręty i doskonale trzyma się nawierzchni.
W gamie silników oprócz wspomnianego 2.0 TSI oferowane są jednostki benzynowe 1.6/102 KM oraz 1.8/150 KM, a także diesle: 2.0/143 KM i 2.0/170 KM. Jesienią pojawi się diesel o mocy 120 KM.
Wszystkie wersje silnikowe wyposażane są w 6-biegowe skrzynie manualne. W planach jest wprowadzenie automatycznej skrzyni Multitronic dostępnej tylko w wersji 2.0 TSI. Na polskim rynku nowy Seat pojawi się w maju, wtedy też poznamy szczegółowy cennik.
To nam się podobaWygodna pozycja za kierownicą, dobre prowadzenie, bogate wyposażenie standardowe.Tego nam brakujeWiększej oryginalności, napędu 4x4.To nas zaskoczyłoCisza we wnętrzu dzięki dwuwarstwowym szybom bocznym tłumiącym odgłosy z zewnątrz.
PODSUMOWANIECzy Seat zawojuje klasę średnią, okaże się wkrótce. Jednak już dziś można mieć pewność, że wprowadzi sporo zamieszania. Exeo nie wyróżnia się oryginalną linią, lecz jest atrakcyjnym autem, które bardzo dobrze się prowadzi. Jedyna wada to ograniczona ilość miejsca na nogi pasażerów z tyłu.