Z myślą o tych, którzy nie odnajdują w sobie charakteru odkrywcy, Seat pokazuje w Paryżu (4-19 października) Exeo – klasycznego sedana z wyraźnie sportowym zacięciem. Seat Exeo mierzy 4,6 m długości. Choć sylwetka bez wątpienia przypomina Audi A4, to trzeba przyznać stylistom Seata, że nie brak jej także elementów charakterystycznych dla hiszpańskiej firmy (wlot powietrza do silnika, kształt reflektorów i tylnych świateł). Wydłużona tylna partia nadwozia wygląda trochę nienaturalnie, ale pozwala przypuszczać, że bagażnik Exeo będzie bardzo pojemny (szczegółów na razie brak). Pod maskę najnowszego Seata trafią 3 silniki benzynowe (o mocy od 102 do 200 KM) oraz 3 diesle (od 120 do 170 KM). Pięć z sześciu silników to jednostki turbodoładowane, co oznacza lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa. Oczywiście, wszystkie montowane w Exeo motory spełniają normę emisji spalin Euro 5. W wyposażeniu znajdziemy m.in.: najnowszej generacji system nawigacji z nowym systemem informacyjno-rozrywkowym i licznymi funkcjami oraz złączami (MP3, MPEG4, iPod, USB i Bluetooth), a także otwierany dach z ogniwami słonecznymi zasilającymi system wentylacji. Produkcję najnowszego Seata umiejscowiono w Martorell koło Barcelony. Na rynkach zachodniej Europy Exeo pojawi się wiosną przyszłego roku. Auto będzie sprzedawane w trzech wersjach wyposażeniowych: Reference, Stylance i Sport. Cena samochodu ma wynosić ok. 22 tys. euro (ok. 74 tys. zł). Do polskich salonów sprzedaży Exeo trafi w 2. kwartale 2009 r. Auto ma być uzupełnieniem oferty Seata w klasie średniej, a Toledo pozostanie na razie w sprzedaży.