8 TSI (160 KM), wprowadzając zimą tego roku nowy doładowany silnik 1.4 TSI (125 KM). Dzięki zastosowaniu turbiny i technologii bezpośredniego wtrysku paliwa inżynierom udało się zbudować dynamiczny i oszczędny silnik o niskiej emisji CO2.Tylko 6,4 l na 100 km w cyklu mieszanym… …ma podobno spalać nowa jednostka napędowa, co może być trudne do osiągnięcia przez kierowców lubiących dynamiczną jazdę. Imponująco wyglądają również inne parametry silnika: prędkość maksymalna wnosząca 197 km/h i elastyczność na 5. biegu (10,9 s od 80 do 120 km/h). Benzynowa jednostka dzięki turbodoładowaniu już od 1500 obr./min dysponuje wysokim momentem obrotowym (200 Nm). W praktyce więc kierowca rzadko musi sięgać do dźwigni zmiany biegów. Gdy jednak z niej korzysta, to na pewno spodoba mu się jej obsługa. Skok lewarka jest krótki, a wybór biegów precyzyjny.Oprócz żwawego napędusportowe aspiracje samochodu podkreśla dynamiczna sylwetka oraz wyposażenie. Testowy egzemplarz miał dodatkowy pakiet Sport, w skład którego wchodzą m.in. czerwone dywaniki, siedzenia kubełkowe oraz aluminiowe pedały. Wnętrze Seata nie zachwyca stylistyką, ale jest funkcjonalne i solidnie wykonane. Obsługa klimatyzacji i radia CD nie rozprasza nadmiernie kierowcy. Srebrne, plastikowe wykończenie panelu centralnego rozjaśnia wnętrze, choć niektórym wydawać się może tandetne. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Umieszczono na niej przyciski do sterowania komputerem pokładowym, sprzętem audio i zestawem głośnomówiącym.Miejsca na tylnych fotelach jest niedużoWnętrze kompaktowego Seata umożliwia przewóz pięciu osób, choć z doświadczenia odradzamy wożenie trzech dorosłych pasażerów na tylnej kanapie. Wysocy mogą mieć problem ze znalezieniem miejsca nad głową. Nie należy jednak zapominać, że nie luksusowy przewóz osób jest przeznaczeniem tego auta.Tradycyjnie Leon prezentuje dynamiczną sylwetkę ze spoilerem nad tylną szybą i klamkami przy szybie w tylnych drzwiach upodabniającymi go do coupé. Zewnętrznymi wyróżnikami tej wersji są sportowe felgi oraz podwójny wydech. Dodatkowo obudowy lusterek zostały wykończone chromem, podobnie zresztą jak końcówka układu wydechowego. Szerokie, niskoprofilowe opony oraz utwardzone zawieszenie sprawiają, że samochód śwetnie zachowuje się na zakrętach. Niestety, twarde nastawy układu jezdnego pogarszają komfort jazdy. Mieszczuch udający rajdowcaSeat Leon z nowym, doładowanym silnikiem benzynowym w technologii TSI jest przyjemnym i dynamicznym autem.Nie należy jednak zapominać, że mimo wszystko nie jest to auto typowo sportowe i nie dostarczy tak silnych wrażeń, jak jego mocniejsze odmiany: FR (200 KM) czy Cupra (240 KM). Leon w wersji Stylance nie jest tani, ale na szczęście bogato wyposażony.PodsumowanieLeon 1.4 TSI to pojazd dający kierowcy wiele przyjemności z prowadzenia. Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu i twardemu zawieszeniu można nim szybko i bezpiecznie pokonywać zakręty. Jego silnik, choć ma niedużą pojemność, za sprawą turbiny sprawnie rozpędza kompaktowego Seata. Jakieś mankamenty? Bagażnik nie zachwyca pojemnością, również ilość miejsca we wnętrzu nie imponuje, a poza tym komfort jazdy umiarkowany.
Seat Leon 1.4 TSI Stylance - Sport ma w genach
Seat postanowił uzupełnić lukę pomiędzy jednostkami napędowymi 1.6 (102 KM) i 1.