.. zderzaki z agresywnymi wlotami powietrza, nakładki progowe, tylny spoiler, tłumik tylny z podwójnym wydechem, wielkie i szerokie koła z niziutkimi oponami, plus jeszcze kilkanaście innych gadżetów podoklejanych w przeróżnych miejscach, a otrzymamy prezentowany pojazd. Taką metamorfozę można sobie zamówić w każdym salonie Seata.Nad-wo-zie/ja-kość. Ocena sensowności takiego tuningu optycznego zapewne zależeć będzie od gustu nabywcy, jednak z praktycznego punktu widzenia możemy polecić lub odradzić niektóre elementy. Najbardziej spektakularnie wyglądają zderzaki oraz tylny spoiler i właśnie taki zestaw w połączeniuz wielkimi kołami najbardziej zmienia charakter Leona. Niestety, nisko położona dolna krawędź zderzaka utrudnia podjeżdżanie pod krawężnikii łatwo ją uszkodzić. Nie podobały nam się natomiast naklejane na klamki chromowane nakładki - mają ostre krawędzie i drapią palce otwierającego. Podobnie może być z nakładkami na wewnętrzne uchwyty na drzwiach. Z kolei chromowane ramki zegarów powodują refleksy świetlne.Układ na-pę-do-wy/osią-gi. Stary, poczciwy turbodiesel 1.9 TDI to już niemal legenda. Mimo podobnego oznaczenia nie jest to jednak ten sam silnik co jeszcze kilka lat temu. Z roku na rok staje się coraz elastyczniejszy i chętniej "ciągnie" z niskich obrotów. Niestety, hałas pozostał i dalej drażni przy zimnym starcie i podczas jazdy po mieście na niskich biegach. Bardzo niskie zużycie paliwa. I jeszcze jedno: "designerską" gałkę biegów pozostawmy maniakom dziwactwa. Jest niewygodna, zamiast montować w samochodzie, lepiej powiesić ją sobie na sznurku. Wykonano w niej nawet stosowny otwór. Układ jezd-ny/kom-fort. Leon to jeden z tych nielicznych samochodów, którego zawieszenie już seryjnie jest tak sztywne, że nie wymaga utwardzania przy tuningu. Niski profil zamontowanych opon powoduje siline wstrząsy na drobnych nierównościach, jednak na większych dziurach w jezdni duże koła radzą sobie nadspodziewanie dobrze. Świetne prowadzenie i układ kierowniczy. Uwaga na nierówności na zakrętach - Leon potrafi na nich mocno podskoczyć.Kosz-ty/bez-pie-czeń-stwo. 4 gwiazdkiw teście Euro-NCAP to dobry, ale nie najlepszy wynik. Aby dodać Leonowi wigoru, wystarczy fabryczny tuning zewnętrzny (zderzaki, progi i spoiler tylny) za ok. 5 tys. zł.