• Duży SUV trafia w końcu do oferty Seata, mogliśmy już odbyć nim pierwsza jazdę testową
  • Czy Tarraco zagrozi pozycji Skody Kodiaq?
  • W 2020 roku pojawi się wersja hybrydowa typu plug-in

Nowy model Seata to duży SUV, będzie zatem – jak bliźniacze konstrukcje – dostępny zarówno w wersji 5- i 7-miejscowej, przy czym dopłata za trzeci rząd siedzeń wynosi 3 400 zł. Pod maską dostępne są dwa silniki benzynowe: 1.5 TSI/150 KM i 2.0 TSI/190 KM oraz diesel 2.0 TDI w dwóch wersjach mocy: 150 i 190 KM. Warianty 150-konne standardowo przekazują napęd na przednie koła, 4x4 występuję opcjonalnie dla bazowego diesla oraz seryjnie w 190-konnych silnikach benzynowym i dieslu.

Foto: Seat
Seat Tarraco

W 2020 roku Seat planuje uzupełnić paletę silnikową Tarraco o odmianę hybrydową plug-in, która będzie w stanie przejechać 50 km w trybie jazdy silnika elektrycznego. My podczas premierowych jazd mieliśmy okazję testować wariant 4x4 ze 150-konnym dieslem i dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Seat Tarraco – wzorowa funkcjonalność

Jak przystało na auto mierzące ponad 4,7 m długości, Tarraco oferuje dużo przestrzeni we wnętrzu. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie drugiego rzędu nie będą narzekać na ilość miejsca na nogi i nad głową. Ci, którzy zdecydują się na wariant 7-miejscowy, muszą liczyć się z tym, że trzeci rząd siedzeń należy traktować raczej awaryjnie, gdyż dorosłym nie będzie tam wygodnie. Imponująca w Tarraco jest za to przestrzeń bagażowa. W wersji 5-miejscowej standardowo mamy do dyspozycji aż 760-litrów, w 7-miejscowej (przy złożonym III rzędzie foteli) o 60 litrów mniej. Dostęp do bagażnika umożliwia elektrycznie unoszona pokrywa bagażnika, a składanie foteli II rzędu możliwe jest także dźwigniami od strony bagażnika.

Seat Tarraco – nowoczesne rozwiązania

W Tarraco dostępne są wirtualne zegary, których projekcja odbywa się na 10,25-calowym ekranie. Ich czytelność jest dobra, a obsługa (z kierownicy) intuicyjna. Nie można także narzekać na obsługę multimediów, które możemy sterować głosowo, gestami oraz dotykowo za pośrednictwem 8-calowego ekranu. Fanów samartfonów ucieszy dostępność interfejsów Apple CarPlay oraz Android Auto.

Tarraco nie zawodzi także pod względem nowoczesnych systemów podnoszących bezpieczeństwo. Na jego pokładzie znaleźć możemy m.in. Lane Assist i Front Assist samochód wyposażony jest opcjonalnie w system wykrywania martwego pola, wykrywania znaków drogowych, asystenta jazdy w korku, aktywny tempomat, asystenta świateł i Emergency Assist.

Seat Tarraco – wzorowe prowadzenie

Mimo dużych gabarytów (długość 473,5 cm, wysokość 165,8 cm) i nie małej masy (1,8 t), Tarraco prowadzi się zaskakująco zwinnie. Nadwozie nie wychyla się na szybko pokonywanych zakrętach, a na autostradzie przy wysokich prędkościach pewnie utrzymuje kierunek jazdy na wprost. Duża w tym zasługa progresywnego układu kierowniczego oraz adaptacyjnego zawieszenie DCC (opcja). Podróżni docenią w Tarraco także wysoki komfort resorowania.

Seat Tarraco – 150-konny diesel i napęd 4x4

Takim wariantem napędowym poruszaliśmy się podczas premierowych jazd, które odbywały się w okolicach Barcelony. Musimy przyznać, że duży moment obrotowy (340 Nm) przydawał się podczas wyprzedzania oraz wspinania górskimi serpentynami. Ale trzeba też jasno powiedzieć, że wariant ten może okazać się za słaby, gdy często planujemy podróżować z kompletem pasażerów (7 osób) i bagażem. Wówczas zdecydowanie polecamy 190-konną odmianę silnika TDI, która standardowo przekazuje napęd na obie osie i ma seryjną skrzynię DSG.

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie common rail
Pojemność skokowa (cm3) 1968
Moc maks. (KM/obr./min) 150 / 3500 - 4000
Maks. mom. (Nm/obr./min) 340 / 1750 - 3000
0-100 km/h (s)/V maks. (km/h) 9,8/198
Śr. spalanie fabr. (l/100 km) 5,7-6,4
Emisja CO2 (g/km) 178148-167
Skrzynia biegów/napęd aut. 7/4x4
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) 700 (7 os.)/60
Dł./szer./wys. (mm) 4735/ 1839 / 1658
Rozstaw osi (mm) 2790
Cena (2.0 TDI/150 KM 4x4 DSG) 167 000 zł

Seat Tarraco – od 121 800 zł

Za bazowy wariant z 1,5-litrowym benzyniakiem przekazującym moment obrotowy na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej trzeba zapłacić 121 800 zł. Wariant, który testowaliśmy (2.0 TDI/150 KM 4x4 DSG Xcellence), to już wydatek 167 000 zł. To wcale nie mało, ale biorąc pod uwagę fakt jak dużym zainteresowaniem cieszy się bliźniacza konstrukcyjnie Skoda Kodiaq, cena nie będzie miała aż tak dużego znaczenia, dużo ważniejsza będzie zapewne dostępność zamówionego wariantu.

Seat Tarraco – pełny cennik w Polsce

Silnik/skrzynia biegów/napęd Wersja wyposażenia Style Wersja Xcellence
1.5 EcoTSI EVO Start 150 KM 121 800 zł 140 000 zł
2.0 TDI Start 150 KM 131 300 zł 149 400 zł
2.0 TDI Start 150 KM DSG 4Drive 148 900 zł 167 000 zł
2.0 TDI Start 190 KM DSG 4Drive - 174 200 zł