Przypomnijmy, że głosami Czytelników w Polsce oraz we Francji, w Grecji, Czechach i Chorwacji zwyciężył Peugeot 307. Mercedes SL zajął pierwsze miejsce w Niemczech i Turcji, BMW Mini w Anglii i Austrii, BMW serii 7 w Portugalii, Polo w Szwajcarii Renault Laguna w Holandii, a Fiat Stilo we Włoszech.
I właśnie te auta na torze Bridgestone/Firestone niedaleko Rzymu poddane zostały ostatecznej ocenie, a najlepszy otrzyma tytuł Europe Auto 1. Tytuł ten zostanie uroczyście wręczony zwycięzcy 6 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.
Zespół jurorów liczył 25 osób. W jego skład wchodzili inżynierowie samochodowi, kierowcy wyścigowi, rajdowii Formuły 1 oraz redaktorzy naczelni 13 tygodników motoryzacyjnych z krajów, gdzie konkurs ten był organizowany.
Inżynierowie i technicy oceniali jakość wykończenia, łatwość napraw i przyjazność dla środowiska
Kierowcy i redaktorzy naczelni poddawali auta ciężkiej próbie na krętym torze z mokrą i suchą nawierzchnią. Oceniali też komfort, wyposażenie i porównywali z konkurencyjnymi autami w swojej klasie pod względem cenowym, utraty wartości, stylistyki, jakości wykończenia, praktyczności, a także liczby oferowanych wersji.
Każdy z jurorów mógł oceniać samochód w czterch kategoriach i przyznać od 1 do 10 punktów w każdej z nich. Ze wstępnych informacji wynika, że żadne auto nie uzyskało ocen niższych niż 5 punktów.
Trudno się temu dziwić, wszak wszyscy kandydaci do tytułu to pojazdy nowoczesne, dobrze wyposażone, charakteryzujące się dobrymi właściwościami jezdnymi. Każde auto mogło uzyskać maksymalnie 40 punktów od każdego sędziego.
Jaki jest ostateczny wynik - tego na razie nie wiadomo
Trwa podliczanie punktów, a Europe Auto 1 poznany w Genewie.W przeddzień jazd testowych na torze koło Rzymu rozstrzygnięty został konkurs na techniczną innowację wprowadzoną w ostatnim roku w samochodzie. Lista tych innowacji była długa.
Do nagrody w tej kategorii nominowano m.in elektroniczny system kontroli hamulców w Mercedesie SL, iDrive w BMW serii 7, a także Renault Lagunę, które jako pierwszy w historii samochód zdobyło 5 gwiazdek w crash-teście Euro-NCAP.Wyniki konkursu "Europe Auto 1" opublikujemy w nr. 13 "Auto ŚWIATA". Teraz poznajmy bliżej kandydatów i ich konkurentów.
Galeria zdjęć
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych
Siedmiu wspaniałych