Logo

Siła oszczędzania

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Opraktyczności samochodów typu kombi nikogo nie trzeba przekonywać.Połączenie takiego nadwozia z nowoczesnym i dynamicznym turbodieslemzyskuje coraz więcej zwolenników. Naprzeciw potrzebom wyszedł koncernFiata, wprowadzając Stilo Multi Wagona z oszczędną, 115-konną jednostkąJTD

Nadwozie/jakość

Stylistyka karoserii i wnętrza zachowuje awangardową linię wcześniej wprowadzonych wersji. Również materiały są na takim samym poziomie. Stilo kombi jest o 26 cm dłuższe od pięciodrzwiowego hatchbacka. W zależności od potrzeb dzięki przesuwanej kanapie (zakres 16 cm) można powiększać pojemność kufra lub miejsce na nogi pasażerów z tyłu. Pozwoliło to na uzyskanie dodatkowej przestrzeni bagażowej.

Pojemność po takim zabiegu zwiększa się do 550 litrów - w tej klasie to bardzo dobry wynik. Mankament - po złożeniu oparcia nie otrzymujemy płaskiej podłogi. Przy takich wymiarach wewnętrznych i regularnych kształtach przestrzeni ładunkowej należy spodziewać się więcej niż 410 kg ładowności.

Do bagaży można dostać się na dwa sposoby - otwierając tylną szybę lub podnosząc całą klapę (191 cm). Krawędź załadunku na wysokości 51 cm ułatwia pakowanie ciężkich przedmiotów. Funkcjonalność wnętrza podnoszą haczyki do mocowania rzeczy, zdejmowana roleta oraz liczne schowki w części pasażerskiej.

Układ napędowy/osiągi

Niezawodna technika wtrysku Common Rail dostarcza silnikowi Fiata temperamentu. Ostre przyspieszania i dobra elastyczność na wyższych biegach zadowolą kierowców lubiących dynamiczną jazdę.

Również pod obciążeniem turbodiesel jest silny i spontanicznie reaguje na gaz. Z silnikiem współpracuje poprawnie zestopniowana, manualna pięciobiegowa skrzynia. Przełożenia wchodzą pewnie, bez haczeń. Samochód nie potrzebuje zbyt wiele paliwa, średnio 6,7 litra/100 km - to dobra wartość.

Układ jezdny/komfort

Sprężyście zestrojone zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Zastrzeżenia można mieć do mocnego wychylania się na zakręcie. Zbyt intensywne wspomaganie utrudnia wyczucie układu kierowniczego.

Skuteczność hamulców poprawia się nieznacznie po kilku ostrzejszych hamowaniach, mimo to konkurenci mają znacznie krótszą drogę zatrzymania.

Koszty/bezpieczeństwo

Wyposażenie wersji Dynamic jest bogate (cztery poduszki powietrzne, ABS, automatyczna klimatyzacja), dodatkowo za 2900 zł można kupić ESP. Atut Stilo stanowi dwuletnia gwarancja mechaniczna i 12-letnia na perforację. Auto drogie, ale bezpieczne.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: