Przeciwko konkurencji i naprzeciw klientom wystawia silną broń - nowy model klasy średniej - Opla Vectrę. Ze względu na liczne zalety samochód ma szansę na udany atak. Ale czy uda się wygrać bitwę?Nadwozie/jakość Vectra otrzymała teraz masywną sylwetkę o nieco kanciastych kształtach. Wyrazistość to także cecha wnętrza nowego modelu. Ma obecnie ciekawszy design kokpitu, przejrzystszą obsługę, a także dobrą jakość materiałów wykończeniowych. Zwłaszcza w topowym wyposażeniu Elegance znajdziemy listwy drewnopodobne oraz welurową tapicerkę siedzeń. Pod względem ilości miejsca dla podróżnych Vectra nie ma powodów do wstydu na tle konkurentów klasy średniej. Z 500-litrowym bagażnikiem i półtonową ładownością staje się niezwykle praktycznym autem rodzinnym. Układ napędowy/osiągiTrudno odmówić 122-konnej jednostce żwawości, wysokiej kultury pracy i niskiego poziomu hałasu. Ale czasy w próbach wyprzedzania oraz wcale niemałe zużycie paliwa nieco mącą ten wyidealizowany obraz. Silnik dopiero w wyższych partiach obrotów zaczyna się budzić. Zmuszeni więc jesteśmy do częstego korzystania z lewarka skrzyni biegów. Na szczęście z jego obsługą nie ma najmniejszych kłopotów. Skoki są krótkie i precyzyjne. Układ jezdny/komfort Mocnym punktem Vectry jest jej zawieszenie. Dość twardo zestrojone pozwala na szybkie i pewne pokonywanie zakrętów bez specjalnej utraty komfortu podróżowania. W razie błędu kierowcy czuwa seryjny system ESP. W Vectrze do dyspozycji mamy świetny układ kierowniczy, który odznacza się wysoką precyzją oraz niedużą średnicą zawracania. Hamulce są skuteczne, jednak ich sprawność maleje znacznie po kilku ostrych hamowaniach. Koszty/bezpieczeństwo Specjaliści z Opla do sprawy bezpieczeństwa podeszli bardzo poważnie. Seryjnie auto wyposażone jest w sześć poduszek powietrznych oraz systemy ABS i ESP. W dziedzinie komfortu do pełni szczęścia brakuje klimatyzacji automatycznej. W topowej wersji wyposażeniowej nowa Vectra 1.8 kosztuje dużo, ale konkurenci z silnikami o zbliżonej mocy i wyposażeniu są drożsi. Atutem Opla jest dwuletnia gwarancja mechaniczna i obowiązkowe przeglądy co 30 tys. km.