Nadwozie/jakość. Nadwozie motocykla nie ma sobie podobnych. Mocno wysunięta do przodu owiewka z dwoma niewielkimi projektorami oraz niezwykle krótki tył sprawiają wrażenie, że pojazd jest zawsze gotowy do "skoku". Pionierskie rozwiązanie to bagażnik w miejscu zbiornika paliwa. Okazuje się on bardzo praktyczny, podobnie jak towarzyszące mu uchwyty. Można w nim zamontować zamykany na klucz 10-litrowy kuferek, zestaw sprzętu muzycznego z dwoma głośnikami lub przyczepić specjalny dla tego modelu plecak BMW. Zbiornik paliwa znalazł miejsce pod siedzeniem kierowcy. Motocykl wyposażony jest również w tylny bagażnik zintegrowany z uchwytami dla pasażera.Układ napędowy/osiągi. Źródło napędu stanowi chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik Rotaxa. 50 KM radzi sobie doskonale z niewielką masą pojazdu, dając wiele zadowolenia z jazdy. Zaletą silnika jest stosunkowo duża elastyczność. W zakresie prędkości od 0 do 140 km/h daje się uzyskać zadowalającą dynamikę nawet bez częstej zmiany biegów. Nie wszystkim może przypaść do gustu głośny, stukowy odgłos pracy silnika. Zastosowanie paska zębatego do napędu koła pozwala zapomnieć o szarpnięciach i odgłosach charakterystycznych dla łańcucha. Układ jezdny/komfort. Wąska budowa i mała masa sprawiają, że jego mobilność w mieście jest wprost doskonała. Komfortowe zawieszenie pozwala na dynamiczny styl jazdy. Wybitnie dobrze CS czuje się na zakrętach, na których pochyla się bardzo nisko. Pozycja jazdy jest wygodna, zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażera, ale ten drugi odczuwa wibracje kanapy.Koszt/bezpieczeństwo. Konkurenci mają w tej klasie tańsze motocykle, jednak żaden z nich nie jest równie oryginalny. Jako jedyne w swojej grupie BMW oferuje układ hamulcowy z ABS.Ocena: 5
Skazany na sukces
Jednoślady spod znaku BMW zawsze były pełne niestandardowych rozwiązań. Jednak najnowsze dziecko firmy, F 650 CS, jest pod tym względem prawdziwym rekordzistą.