Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Skoda chce się ścigać!

Skoda chce się ścigać!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jeszcze nigdy nie można było tak szybko pędzić żadną Skodą. Był to przecież zabawny czeski samochód z silnikiem z tyłu.

Ale rzecz miała miejsce dawno temu. Silnik znalazł się wreszcie tam, gdzie powinien - z przodu. Dopiero teraz kuzynka Golfa ma ognisty temperament: jako RS z turbodoładowanym silnikiem o mocy 180 KM.Nadwozie/jakość. Skoda chce wyglądać sportowo. Przód z dużymi wlotami powietrza, spoiler tylny, 16-calowe koła i rzucające się w oczy zielone V na grillu pokazują wyraźnie, że auto może więcej, niż tylko przewieźć pięć osób z bagażem (bagażnik mieści 528 litrów). V oznacza Victory, po polsku: zwycięstwo. Skodzie nie brakuje pewności siebie. Staranność i jakość wykonania nie budzą zastrzeżeń.Przyjemność z jazdy/układ napędowy. Jeżeli ktoś twierdzi, że jazda RS-em nie sprawia mu frajdy, to chyba nie mówi poważnie. Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik aż tryska energią (także przy niskich prędkościach obrotowych) i przenosi ją sprawnie poprzez koła przednie na asfalt. Nie jest odczuwalna "turbodziura" ani żadne problemy trakcyjne, które mogłyby zepsuć frajdę z prowadzenia auta. No, może czasami przeszkadza nie zawsze precyzyjne przełączanie biegów. Dużo dokładniej działa bezpośredni, łatwo wyczuwalny układ kierowniczy, który znakomicie pasuje do sportowego stylu Skody RS. Osiągi. W niecałe osiem sekund od zera do setki, prędkość maksymalna 235 km/h i znakomita elastyczność - wrrrrrrrrr!Układ jezdny/bezpieczeństwo. Cztery poduszki powietrzne, systemy: ABS, ASR, ESP i opony 205/50 R 17 (seryjnie 205/55 R 16). Już w wyposażeniu fabrycznym klient dostaje to wszystko, aby czuł się bezpiecznie, a auto pewnie trzymało się drogi.Komfort. Kto chce sportowo jeździć, nie musi rezygnować z komfortu. RS jest wyposażona w klimatyzację, system audio (8x50W), elektrycznie sterowane szyby, siedzenia z regulacją wysokości, zamek centralny zdalnie sterowany. Zawieszenie ma sportowy charakter, ale jest wystarczająco komfortowe.Koszty. Najszybsza Octavia wraz z pakietem ubezpieczeniowym (AC, OC i NW) kosztuje 85 750 złotych. Biorąc pod uwagę osiągi, wyposażenie i przyzwoite zużycie paliwa, jest ciekawą propozycją w swojej klasie.Podsumowanie. Octavia RS urozmaica szarą codzienność. Sprawdziła się już jako praktyczna, rodzinna limuzyna. W nowym wcieleniu okazuje się żwawą sportową limuzyną, z dumą prezentuje swoje spoilery. Można się nią ścigać dzięki mocnemu, turbodoładowanemu silnikowi Audi, co wiecej, jego apetyt na paliwo nie rujnuje rodzinnego budżetu. Podczas dostrajania charakterystyki zawieszenia konstruktorzy nie poszli na całość. Jest ono sztywne, ale nie twarde. O to chodziło. Tak powinno wyglądać auto sportowe i rodzinne w jednym.Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków