Najwięcej różnic dostrzec można z przodu, gdzie zarówno Fabia, jak i Roomster zyskały bardziej elegancki charakter. Nowe są powiększone reflektory, grill, zderzak oraz światła przeciwmgielne. Także maski i dolnej pokrywy silnika nie przejęto z poprzednika. Co ciekawe, zmiany w wyglądzie przodu podyktowane były nie tylko względami estetycznymi, lecz także wymogami technicznymi związanymi z wprowadzeniem do oferty nowych, turbodoładowanych jednostek napędowych. Z tyłu modyfikacje widoczne będą zwłaszcza w nocy, bowiem światła zyskały charakterystyczny dla czeskiej marki wewnętrzny układ w kształcie litery C.
Ponadto nowe są wzory kołpaków i felg, a w hatchbacku po raz pierwszy będzie można zamówić relingi dachowe.
We wnętrzu skoncentrowano się na poprawie jakości i materiałów wykończeniowych. Wprowadzenie chromowanych obwódek na kratkach systemu wentylacji, ramce wokół dźwigni zmiany biegów i przycisku hamulca ręcznego dodaje elegancji. Nowy kształt ma trój- lub czteroramienna kierownica, a na wyświetlaczu między zegarami prędkościomierza i obrotomierza pojawił się dodatkowy wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu.
W ramach opcji Fabię można wyposażyć w system nawigacji satelitarnej Amundsen z 5-calowym ekranem dotykowym i czytnikiem kart SD, a także w specjalny moduł AUX/USB umożliwiający podłączenie zewnętrznych urządzeń multimedialnych.
Wzorowe pozostały parametry użytkowe, takie jak przestronność oraz pojemność bagażnika. W hatchbacku ma on 300 l (1163 l po rozłożeniu kanapy), w kombi 505 l (1485 l), a w Roomsterze – odpowiednio 480 i 1810 l.
W zawieszeniu (kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu) zmieniono jedynie nastawy, które miały nadać układowi jezdnemu bardziej komfortową charakterystykę. Nadal jest on jednak dość sztywno zestrojony, co z kolei zachęca do bardziej dynamicznej jazdy.
Najistotniejsze modyfikacje dotyczą silników. W Fabii do wyboru jest ich aż 9 (później dołączy jednostka 1.4 TSI o mocy 180 KM w topowej, sportowej wersji RS), a w Roomsterze – 6. Z oferty wycofano za to wysokoprężne motory 1.4 i 1.9 TDI – zastąpiono je nowymi silnikami 1.6 TDI z wtryskiem common rail w trzech wariantach mocy: 75, 90 i 95 KM. Wśród benzyniaków nowością są turbodoładowane jednostki o poj. 1,2 l i mocach 85 oraz 105 KM. Nam do gustu przypadła ta ostatnia (moment 175 Nm), która spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu i zapewnia dobrą dynamikę, a także elastyczność. Silnik ten opcjonalnie oferowany będzie z dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnią DSG.
Ceny nowej Fabii zaczynają się od 37 000 zł, a Roomstera od 45 400 zł. Modele z DSG kosztują odpowiednio od 47 500 i 54 700 zł.