Kolejnym zmienionym elementem, który od razu rzuca się w oczy, są znacznie powiększone reflektory przednie. Opcjonalnie klienci mogą zdecydować się na lampy ksenonowe oraz stosowaną dotychczas jedynie w Superbie funkcję ASF. Zadaniem zastosowanego układu jest dostosowanie oświetlenia do różnych sytuacji na drodze. Zmiany objęły także klosze lamp tylnych, choć nadal mają kształt litery C. Nowością tchnie również wnętrze pojazdu. Uwagę zwracają nowe materiały wykończeniowe, a przede wszystkim podświetlane na biało zegary na desce rozdzielczej. Zmieniony kształt siedzeń ma poprawić ergonomię, a nowe zagłówki powinny skuteczniej chronić pasażerów podczas uderzenia auta od tyłu. Wszystkie modele na rynku polskim seryjnie będą wyposażone w system ESP, a począwszy od wersji Ambiente – także w kurtyny powietrzne. Niemal bez zmian pozostała gama silnikowa. Nowością jest jednostka 1.4 TSI (120 KM), która będzie dostępna na zamówienie z 7-biegową przekładnią DSG. Ta przekładnia będzie łączona w przyszłości również z silnikiem 1.8 TSI (160 KM). W połowie przyszłego roku pojawi się silnik 1.6 TDI (Common Rail, 105 KM).Tak się nią jeździZmiany wprowadzone przez producenta na szczęście nie pogorszyły tego, co do tej pory było ogromnym atutem Octavii II – pewnego zachowania na drodze. Auto nadal prowadzi się bardzo komfortowo, a do tego przewidywalnie. Nawet szybko pokonywane zakręty nie są w stanie zaskoczyć zawieszenia. W parze z komfortem jazdy idą wygodne fotele, które spisują się na medal także podczas długich podróży. Octavia po liftingu, tak jak poprzedniczka, pozostaje cichym autem, nawet podczas jazdy z prędkością autostradową. Silnik 1.8 TSI w praktyce okazuje się bardzo cichy i bez problemu radzi sobie z dość dużym i ciężkim autem. Nie można mieć zastrzeżeń do kultury pracy jednostki napędowej. Dzięki dużej elastyczności auto jest bezpieczne w codziennej eksploatacji. Czy warto kupić?Bez wątpienia nowy produkt Skody jest wart uwagi. Zastosowane rozwiązania są praktycznie takie, jak w większym i droższym Superbie. Dodatkowo zmodernizowana Octavia II wchodzi na rynek w dość atrakcyjnej cenie. Za podstawowy model z silnikiem 1.4/80 KM klient będzie musiał zapłacić 52 300 zł. To niewygórowana kwota, biorąc pod uwagę wielkość auta i seryjne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Podstawowy silnik może jednak okazać się dość słaby. Octavia II z jednostką benzynową 1.6/102 KM będzie kosztowała od 57 300 zł, za 1.4 TSI/120 KM trzeba będzie zapłacić 60 500 zł, a za 1.9 TDI/105 KM – 67 300 zł. Kombi jest droższe od limuzyny o 3300 zł.