Nawet podczas szybkiej jazdy na zakrętach kierowca Octavii Scout nie odczuwa zbytnio wyżej położonego środka ciężkości. Napęd na cztery koła oparty na sprzęgle Haldex IV generacji dobrze radzi sobie nawet w dość trudnym terenie. W sytuacjach ekstremalnych do 85 procent momentu może być przekazywane na jedno koło. Z napędem 4x4 dobrze współpracuje ESP.Cena Octavii Scout 2.0 TDI jest o prawie 14 tys. zł wyższa od ceny Combi Cross 4x4 z tą samą jednostką. Przepłaca się za wyższy prześwit i off-roadowy design.
Skoda Octavia Scout 2.0 TDI - Kombiakiem w teren
W Octavii Scout do wyboru mamy dwa silniki: benzynowy 1.8 TSI/160 KM lub turbodiesel 2.0 TDI CR/140 KM. Z obydwiema jednostkami współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna lub zautomatyzowana DSG. Podwyższenie prześwitu i zwiększenie skoku zawieszenia nie wpłynęło negatywnie na prowadzenie. Układ jezdny na dziurawych polskich drogach będzie spisywał się znakomicie.