Ciekawa sytuacja ma miejsce także u Citroëna. Nowe C5 oferowane jest jako kombi i sedan, poprzednik dostępny był jako kombi i... liftback! Przykłady te pokazują wyraźnie, że preferencje klientów są bardzo różne i producenci starają się za nimi podążać. Nowy Superb ma spełnić oczekiwania wszystkich - i wymagających klientów, i walczącego z nadmiernymi wydatkami producenta.Konstruktorzy Skody zastosowali proste, ale genialne rozwiązanie. Tylna klapa klasycznego liftbacka została podzielona w ten sposób, że może być otwierana cała lub tylko jej dolna część (poniżej krawędzi szyby). System nazywa się Twindoor i jego obsługa jest bajecznie prosta: jedną klamką otwieramy całą klapę i uzyskujemy dostęp do przepastnego bagażnika (po rozłożeniu kanapy 1670 l), drugą -tylko małą pokrywę, przez którą do kufra włożymy mniejsze przedmioty. Aż dziwne, że nikt na to wcześniej nie wpadł! Przy okazji bagażnik "urósł" o 85 litrów!Tak jak wszystkie nowe konstrukcje Grupy VW także nowy Superb nie opiera się już na platformie podwoziowej konkretnego modelu, lecz ma tzw. modułową konstrukcję. Nie można więc po prostu powiedzieć, że Superb korzysta z techniki Passata, choć oczywiście z niego przejął najwięcej. Jeśli chodzi o wymiary zewnętrze, w stosunku do poprzednika zmieniły się one niewiele, za to przestrzeni w środku jest znacznie więcej. Najlepiej da się to odczuć na tylnej kanapie - już poprzednik był tu mistrzem w klasie, teraz miejsca jest jeszcze więcej. W przypadku najnowszej Skody koncern VW był bardziej szczodry, jeśli chodzi o udostępnianie najnowszych rozwiązań technicznych, niż miało to miejsce przy poprzedniku. W Superbie znajdziemy więc m.in. inteligentne światła AFS (z funkcją doświetlania zakrętów) współpracujące z biksenonowymi reflektorami, asystent hamowania i ruszania ze wzniesienia, czujnik ciśnienia w ogumieniu oraz system wspomagania parkowania, który zadebiutował w Touranie. Klienci będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Najmniejszy silnik wysokoprężny został wyposażony w 5-biegową skrzynię manualną, reszta motorów otrzymała w standardzie skrzynie 6-stopniowe. Opcjonalnie dostępne będą także 2-sprzęgłowe przekładnie DSG (6- lub 7-stopniowe). W topowej wersji 3.6 FSI standardowo zainstalowano napęd na obie osie oraz 6-biegową przekładnię DSG. Sprzedaż najnowszego Superba rozpocznie się w drugiej połowie roku. Ceny i standardy wyposażeniowe na polskim rynku nie są jeszcze znane. Niewykluczone także, że w przyszłym roku zadebiutuje pierwszy w historii Superb w wersji kombi.
Skoda Superb - Dwa w jednym
Samochody klasy średniej występują zazwyczaj w trzech wersjach nadwoziowych: kombi, sedan i liftback. W przypadku takich modeli, jak Toyota Avensis, Ford Mondeo czy Opel Vectra, producenci dają klientom aż trzy możliwości wyboru, ale już przy VW Passacie dostępne są tylko wersje kombi i sedan.