Ale o to ostatnie czeska firma może być raczej spokojna. Obecna generacja Superba cieszy się uznaniem w całej Europie, a dopracowany następca może tylko tę opinię umocnić. Trzeba przyznać, że stylistom Skody udało się stworzyć atrakcyjne i eleganckie auto. Choć na pierwszy rzut oka Superb wydaje się podobny do VW Passata, to ma cechy pozwalające łatwo zidentyfikować go jako członka czeskiej rodziny. Widać to zwłaszcza w przetłoczeniach na pokrywie silnika, kształcie przednich reflektorów i świateł tylnych. Przy długości 4838 mm, szerokości 1783 mm i wysokości 1461 mm nowa generacja jest o 35 mm dłuższa, 18 mm szersza oraz 8 mm niższa od poprzednika. O 42 mm (do 2761 mm) zmniejszony zostałrównież rozstaw osi. Jak przystało na nową limuzynę klasy średniej, Superb wyposażony zostanie w wiele nowoczesnych rozwiązań technicznych, w tym m.in. adaptacyjne światła główne, system automatycznego parkowania i elektronicznie sterowaną klimatyzację. Duży nacisk położony zostałna bezpieczeństwo pasażerów - auto będzie można wyposażyć nawet w 9 poduszek powietrznych. Standardem w każdej wersji modelu będą oczywiście ABS z EBD, systemkontroli trakcji oraz stabilizacji toru jazdy ESP. Oferta jednostek napędowych obejmie 3 silniki benzynowe oraz 3 wysokoprężne o mocach od 105 do 260 KM, które będą współpracować ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi DSG z funkcją automatycznej zmiany przełożeń. Więcej szczegółów dotyczących specyfikacji technicznej i wyposażeniowej Skoda ujawni po oficjalnym debiucie. W Polsce sprzedaż nowego Superba, który produkowany będzie w fabryce w Kvasinach, ma rozpocząć się po wakacjach.
Skoda Superb - Klasa średnia w opałach
Choć oficjalny debiut modelu planowany jest na marcowy salon samochodowy w Genewie, Skoda już teraz ujawniła pierwsze oficjalne zdjęcia swojej limuzyny. Takie stopniowanie napięcia to popularny zabieg marketingowy, który ma podsycić zainteresowanie klientów.