Logo
TestyTesty nowych samochodówSkoda Superb Kombi: Inny wymiar przestrzeni

Skoda Superb Kombi: Inny wymiar przestrzeni

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Prace nad Skodą Superb Kombi są już bardzo zaawansowane – naszym szpiegom udało się przyłapać auto podczas pierwszych testów drogowych. Wiadomo już, że Superb Kombi wykorzysta tę samą platformę, na której powstała wersja liftback. Identyczny pozostanie rozstaw osi (2760 mm) oraz długość (4845 mm) i szerokość (1815 mm). Nieznacznie, bo o kilkanaście mm, zmieni się natomiast wysokość ze względu na kształt bryły nadwozia i wyżej poprowadzoną linię dachu.

Superb kombi zachowa charakterystyczne rozwiązania stylistyczne znane z limuzyny, zwłaszcza przednią część nadwozia z takim samym układem reflektorów, chromowanego grilla i z przetłoczeniami na pokrywie silnika. Obowiązkowy dodatek to relingi dachowe. W podstawowej wersji auto poruszać się będzie na 16- lub 17-calowych kołach.

Większych zmian nie należy oczekiwać we wnętrzu Superba kombi, które przejmie z limuzyny deskę rozdzielczą oraz pakiety wyposażeniowe. Imponująca będzie natomiast przestronność. Już obecnie oferowany model to niekwestionowany lider segmentu, zwłaszcza jeśli chodzi o ilość miejsca na tylnej kanapie. Nowy ma być jeszcze lepszy. O ile w limuzynie przy standardowym ustawieniu foteli do dyspozycji mamy 565 l bagażnika i 1670 l po rozłożeniu oparć tylnej kanapy, o tyle w Superbie kombi parametry te przekroczą odpowiednio 605 i 2000 l. Konkurenci oferują znacznie mniej.

Klienci do wyboru będą mieć cztery wersje wyposażeniowe: Comfort, Ambition, Elegance i Platinum. W podstawowym pakiecie znajdą się m.in.: przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, airbag chroniący kolana kierowcy, ABS, układ stabilizacji toru jazdy ESP, czujnik zmierzchu, zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, tylne i lusterka, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik parkowania oraz klimatyzację manualną. W wyższych odmianach lub w opcji będzie można zamówić m.in.: automatyczną klimatyzację, biksenonowe reflektory, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, tempomat, nawigację GPS z kolorowym ekranem, wysokiej klasy system audio, układ wspomagania ruszania na wzniesieniu Hill Holder, skórzaną tapicerkę czy drewniane elementy wykończenia wnętrza.

Gama jednostek napędowych Superba Kombi obejmie 6 silników, w tym wysokoprężne: 1.9 TDI/105 KM, 2.0 TDI/140 i 170 KM oraz 3 benzynowe: 1.4 TSI/125 KM, 1.8 TSI/160 KM oraz 3.6 V6 FSI/260 KM (z napędem 4x4). Poza skrzyniami manualnymi w ofercie dostępna będzie także przekładnia DSG. Wprowadzenie do oferty Superba wersji kombi z pewnością przysporzy modelowi klientów i pozwoli Skodzie na podwojenie sprzedaży w klasie średniej. Pierwsza generacja, wytwarzana w latach 2001-08, znalazła ponad 132 tys. nabywców, plany w związku z obecną (liftback i kombi) przewidują produkcję na poziomie ok. 40 tys. sztuk rocznie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: