Takie ukształtowanie nadwozia spowodowała konstrukcja metalowego, 2-częściowego dachu. Cóż więc zrobić, by samochód wyglądał jak rasowe coupé? Odpowiedź przygotował Volkswagen. Podstawowym novum Eosa jest 5-częściowy dach CSC. Dzięki niemu projektanci mogli naprawdę "poszaleć" bez konieczności dostosowywania wyglądu pojazdu do zastosowanej techniki. W efekcie powstał samochód, który przy złożonym dachu wygląda jak prawdziwe auto sportowe (choć część modułów jest szklana), a w słoneczny dzień w ciągu 25 s z coupé robi się rasowy kabriolet. Wieloczęściowy dach ma także inne zalety. Dzięki niemu przednia szyba jest pod takim kątem, by przy wsiadaniu/wysiadaniu nie zrobić sobie krzywdy (co u konkurentów może się zdarzyć), a kufer Eosa ma 250 litrów pojemności (gdy dach jest rozłożony, nawet 400 l). Moduły, czyli trochę Golfa, trochę PassataTechniczną podstawą do budowy Eosa jest Golf piątej generacji (identyczny jest m.in. rozstaw osi). Dzięki modułowej platformie w aucie znajdziemy także elementy znane z Passata. Przy długości 4,4 metra we wnętrzu wygodne miejsca do siedzenia znajdą 4 osoby. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową. Oczywiście przy budowaniu Eosa duży nacisk położono na sprawy bezpieczeństwa. W przypadku wykrycia przez specjalne czujniki zbyt dużych dla normalnej jazdy przyspieszeń poprzecznych, w ciągu 0,25 s w okolicach tylnych zagłówków wysuwa się zabezpieczenie na wypadek dachowania. Niezależnie od wersji w wyposażeniu standardowym znajdziemy boczne poduszki powietrzne Thorax (przejmują zadania kurtyn powietrznych) oraz system ESP.Wyróżnikiem Eosa spośród innych oferowanych na rynku coupécabrio będzie też wielość jednostek napędowych. Oprócz prezentowanych w tabeli motorów (te pojawią się w sprzedaży w pierwszej kolejności) klienci będą mogli wybrać także inne silniki:- 1.6 FSI/115 KM,- 3.2 V6 FSI/250 KM- 2.0 TDI/140 KM.Ten ostatni będzie standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Oprócz silnika 3.2 wszystkie inne jednostki będą wyposażane w 6-biegową skrzynię manualną. Najmocniejsza wersja w standardzie otrzyma preselekcyjną przekładnię DSG (dzięki zastosowaniu dwóch sprzęgieł podczas zmiany przełożeń nie dochodzi do utraty siły napędowej). Na rynku europejskim samochód ma się pojawić wiosną przyszłego roku. Cena podstawowego modelu w Niemczech ma wynosić około 26 tys. euro. Ile auto będzie kosztowało w Polsce? Cenę poznamy najwcześniej wiosną.Volkswagen wiąże z Eosem duże nadzieje. Według szefa firmy Wolfganga Bernharda model ten zapowiada całkowicie nowe auta, które mają uzdrowić koncern. Czekamy z niecierpliwością.
Słoneczne widoki
Choć pierwszym nowoczesnym coupécabrio był zaprezentowany w 1996 roku Mercedes SLK, tak naprawdę tego typu samochody stały się popularne 4 lata później, z chwilą premiery Peugeota 206 CC - auta, dla którego nie trzeba już było rujnować się finansowo, a zalety płynące z takiej konstrukcji nadwozia były identyczne jak w prestiżowym Mercedesie. Po początkowych zachwytach dotyczących funkcjonalności (samochód jest tak samo użyteczny w zimie, jak i latem) coraz więcej osób zaczęło dostrzegać, że nieforemny, długi tył nie wygląda zbyt dobrze.