Logo

Sportowy duch

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Producenci aut, poszukując oryginalnej stylistyki, zapominają często o praktycznych walorach nadwozia lub na odwrót - budują pojemne, ale za to kanciaste auta. Konstruktorzy Hondy znaleźli złoty środek w tej kwestii, bowiem Accord Tourer ma niebanalną stylistykę nadwozia, będąc przy tym jednym z najbardziej pojemnych kombi klasy średniej.

Nadwozie/jakość. Kluczem do sukcesu jest konstrukcja bazująca na sedanie. Nie bez znaczenia są także wręcz monstrualne wymiary. Obok Peugeota 407 SW i CitroĎna C5 Break długość całkowita Hondy kombi należy do największych. Duży rozstaw osi zapewnia mnóstwo przestrzeni dla pasażerów i ponad-500-litrowy bagażnik. Jego pojemność można powiększyć w łatwy sposób. Wystarczy pociągnąć za uchwyt, by złożyć zagłówki, następnie po uniesieniu siedziska w jego miejsce złożyć oparcie tylnej kanapy. Uzyskujemy wówczas 1657 litrów i płaską podłogę. Materiały wnętrza są wysokiej jakości, czytelność i obsługa przyrządów bez zarzutu. Układ napędowy/osiągi. Dwulitrowy silnik o mocy 155 KM to "podstawowa" jednostka Accorda. Tradycyjnie już dla Hondy wykonany jest w technice i-VTEC, czyli z zastosowaniem zmiennych faz rozrządu. Bez najmniejszych kłopotów radzi sobie z rozpędzaniem tego ponad-1,5-tonowego olbrzyma. Uzyskanie krótkich czasów wyprzedzania wymaga jednak utrzymywania silnika na wysokich obrotach. Jednostka wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niskim poziomem hałasu. Spalanie uzależnione jest od stylu jazdy. Średnio silnik zadowala się wartością nieco ponad 10 l/100 km. Za wzór dla wielu producentów może posłużyć wysoka precyzja wyboru przełożeń skrzyni biegów.Układ jezdny/komfort. Zgodnie ze sportowym duchem marki zestrojono zawieszenie. Jest dość sztywne, ale pozostawiono sporą rezerwę komfortu. Samochód prowadzi się bardzo lekko i bezpiecznie. Przy zbyt szybkim wejściu w zakręt ujawnia się lekka podsterowność auta. Szkoda, że system ESP przewidziano tylko w mocniejszej wersji silnikowej. Koszty/bezpieczeństwo. Producent poważnie traktuje sprawy bezpieczeństwa. Świadczy o tym zarówno wyposażenie (4 airbagi i kurtyny), jak i 4-gwiazdkowy wynik crash-testu Euro-NCAP. Cena prawie 95 tys. zł może wydawać się wysoka, ale auto jest jej warte. Honda ma specjalną ofertę dla firm. Accorda Tourera z homologacją ciężarową można nabyć za mniej niż 97 tys. zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: