Nadwozie/jakość
Z zewnątrz samochód nie wyróżnia się niczym szczególnym. Od słabszych wersji odróżniają go 17-calowe, aluminiowe felgi oraz napisy OPC na tylnej klapie i atrapie chłodnicy. Sportowych akcentów nie zabrakło we wnętrzu.
Do charakteru auta pasują białe tarcze zegarów oraz perforowane, metalowe pedały. Wygodne, sportowe fotele świetnie utrzymują ciało podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów. Bez zmian w stosunku do słabszych wersji pozostała przestronność wnętrza oraz możliwość przewiezienia siedmiu osób.
Chociaż dwoje pasażerów w ostatnim rzędzie może podróżować tylko na krótkich trasach, bo jest tam bardzo mało miejsca. W dodatku pozostaje wówczas zaledwie 150 litrów przestrzeni na bagaż. Przy jadących pięciu osobach ostatni rząd siedzeń znika pod podłogą, tworząc płaską powierzchnię ładunkową o dużej pojemności.
Układ napędowy/osiągi
O silniku można się wypowiadać w samych superlatywach. Przy tej mocy nawet tak ciężki samochód nie ma problemu z dynamicznym przemieszczaniem się. Nawet lekkie wciśnięcie pedału gazu powoduje wgniatanie pasażerów w oparcia siedzeń. Na zadowalającym poziomie jest także głośność.
Dużo pali?
Nie ma się co łudzić, takie stado koników mechanicznych, które maksymalnie muszą uciągnąć nawet 2065 kilogramów, trzeba przecież wykarmić. Zafira OPC świetnie nadaje się na wyjazdy kempingowe. Samochód może ciągnąć niemal 1,5-tonową przyczepę. Z przyjemnością używa się precyzyjnej skrzyni biegów.
Układ jezdny/komfort
Nie jest to z pewnością samochód dla ludzi ceniących sobie komfortowe przejeżdżanie przez wyboje. Nie pozwala na to sztywno zestrojone zawieszenie. Jadący odczuwają nawet niewielkie nierówności.
Za to szybka jazda krętymi drogami to czysta przyjemność. Samochód perfekcyjnie trzyma się nawierzchni, ani przez chwilę nie ujawniając tendencji do nieoczekiwanej zmiany obranego kierunku jazdy. Pomimo znacznej wysokości nadwozie nie wychyla się nadmiernie podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów.
Koszty/bezpieczeństwo
Duży samochód z mocnym silnikiem i bogatym wyposażeniem musi dużo kosztować. Nie dziwi więc cena Zafiry OPC. Za słaba jest ochrona w razie kolizji. W testach Euro-NCAP auto uzyskało tylko trzy gwiazdki.