Nadwozie/jakość
Testowany model to przykład, jak można z seryjnej wersji zrobić samochód wyglądający rasowo. To zasługa pakietu sportowego, w który był wyposażony ten model.
Za 5040 złotych otrzymuje się dodatkowo sportowe zawieszenie, potężne 17-calowe, aluminiowe felgi, nawiercane tarcze hamulcowe oraz końcówkę rury wydechowej ze stali szlachetnej.
Sportowych akcentów nie zabrakło również we wnętrzu. Pasażerowie z przodu siedzą na wygodnych sportowych fotelach, które zapewniają świetne podparcie z boku podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów. Trójramienna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, a pedały wykonano ze stali szlachetnej.
Nie zapomniano oczywiście o komforcie i ergonomii. Wprawdzie tradycyjnie w Mercedesie trzeba się przyzwyczaić do umiejscowienia niektórych przełączników, ale ich obsługa jest poręczna.
Sportowa stylistyka nie przeszkodziła w zapewnieniu dużej ilości miejsca. Wystarczy go w obu rzędach siedzeń również wtedy, gdy autem podróżują wysokie osoby. Bagażnik o pojemności 455 l jest spory. Rodzimi konkurenci są pod tym względem gorsi. Kufer Audi A4 mieści 445 li- trów, a BMW serii 3 - 440 litrów.
Układ napędowy/osiągi
Najsłabszy silnik benzynowy w gamie nie musi oznaczać złych osiągów. Klasa C ze 143-konną, doładowaną jednostką sprawnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów. Wysoka jest kultura pracy tego motoru.
Podczas zwiększania prędkości nie odczuwa się momentu włączenia sprężarki. Pasażerowie nie będą narzekać na głośność. We wnętrzu pozostaje na tyle cicho, by rozmawiać bez podnoszenia głosu.
Zastosowana automatyczna skrzynia miękko zmienia biegi. Jeżeli ktoś pragnie sam decydować o momencie zmiany przełożenia, ma do wyboru tryb sekwencyjny. Na akceptowalnym poziomie jest spalanie. Jednak podczas testu okazało się ono wyższe, niż podaje producent. Średnio potrzeba było około 9 l benzyny na 100 kilometrów.
Układ jezdny/komfort
Sportowe zawieszenie nie przyczyniło się do pogorszenia komfortu jazdy. Pasażerowie nie odczuwają momentu pokonywania wybojów. Pomimo szerokich opon auto zachowuje się poprawnie podczas zmiany pasa ruchu na koleinach.
Koszty/bezpieczeństwo
Za sportowe akcenty trzeba dużo zapłacić. Cenę nieco tłumaczy bogate wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa. W teście zderzeniowym Euro-NCAP samochód uzyskał pięć gwiazdek.