Duże, owalne reflektory przednie podkreślają oryginalność i wdzięk japońskiego modelu. Tak naprawdę nie do końca japońskiego, gdyż auto projektowane było przy współpracy z europejskim Renault, a produkowane jest w Sunderland w Wielkiej Brytani. Konstruktorzy na szczęście nie zapomnieli o walorach użytkowych auta.
Przy niedużych wymiarach udało im się wygospodarować całkiem sporo przestrzeni
To zasługa dużego rozstawu osi i krótkich zwisów karoserii. Na przednich fotelach jest dość przestronnie, choć w porównaniu z wymiarami wnętrza konkurentów z segmentu B (np. Citroena C3) Micra oferuje mniej miejsca.
Z tyłu jest z kolei odwrotnie.Możliwość indywidualnej adaptacji wnętrza Dzięki regulowanej wzdłużnie tylnej kanapie można samemu decydować, czy powiększamy przestrzeń dla pasażerów czy na bagaż.
Takie rozwiązanie ma jednak pewne minusy. Przy próbie powiększenia przestrzeni bagażowej składa się jedynie oparcie siedzenia. Nie uzyskamy więc równej podłogi bagażnika.
Niecodzienna stylistyka i oryginalne rozwiązania trafiły także do wnętrza Micry
Na solidnie wykonanym kokpcie znajdziemy komputer pokładowy z wyświetlaczem, radioodtwarzacz z CD oraz klimatyzację elektroniczną z ciekawie rozwiązaną obsługą nawiewu i sterowania temperaturą. Na skórzanym kole kierownicy znajdują się przyciski sterowania radiem.
Obsługa tych urządzeń nie powinna sprawiać problemów. Micra ma sporo funkcjonalnych schowków. W prawej części kokpitu nad i pod poduszką pasażera znajdziemy dwa otwierane schowki.
W dolnej części panela centralnego zamieszczono uchwyty na napoje oraz niewielki schowek. Na desce rozdzielczej przydatny haczyk na torbę z zakupami.
Dodatkowo w wersji Tekna pod siedziskiem pasażera przedniego fotela umieszczono małą skrytkę. Jedynym mankamentem funkcjonalnego wyposażenia jest brak dwupłaszczyznowej regulacji kierownicy.
W topowej wersji wyposażeniowej Micry znajdziemy tzw. system bez kluczyka
Wystarczy, że kierowca ma przy sobie (maksymalnie w odlegości do 80 cm od pojazdu) pilot alarmu i centralnego zamka, by mógł otworzyć i uruchomić pojazd. Otworzenie drzwi i wyłączenie alarmu następuje po naciśnięciu przycisku na klamce. Do utruchomienia silnika nie jest potrzebny kluczyk.
Wystarczy wcisnąć pedał hamulca i przekręcić przełącznik stacyjki. W razie awarii układu elektrycznego można skorzystać ze składanego kluczyka ukrytego w pilocie. Zbliżone "patenty" stosuje współpracująca z Nissanem firma Renault.
Silnik żwawy, ale hałaśliwy Silnik 1.4 o mocy 88 KM to topowa jednostka Micry. Dość sprawnie rozpędza ważący nieco ponad jedną tonę samochód. Jest elastyczny, już od niskich obrotów dość spontanicznie przyspiesza.
Pewne braki mocy odczuwa się w górnym zakresie obrotów. Jego charakterystka bardziej przypomina pracę silnika ośmiozaworowego niż nowoczesnej "szesnastki".
Zaletą jest stosunkowo nieduże zużycie paliwa. W teście uzyskaliśmy średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km. Wadę jednostki stanowi wysoki poziom hałasu we wnętrzu.Pięciostopniowa, manualna skrzynia biegów ma krótkie skoki lewarka i dobrą precyzję zmiany przełożeń.
Sztywne zawieszenie
Do wdzięcznego, eleganckiego nadwozia niezbyt pasuje sztywna charakterystyka zawieszenia. Auto przy poprzecznych nierównościach nie dość, że twardo amorytyzuje, to w dodatku robi to mało elegancko. Tylne zawieszenie po prostu za głośno pracuje.
Układ kierowniczy o dużej precyzji prowadzenia i małej (9,2 m) średnicy zawracania zdaje egzamin na piątkę. Współpracując z twardym zawieszeniem, pozwala nawet na ostrą, sportową jazdę. Ale nie można przesadzać z prędkościami.
Auto ma tendencję do nadsterowności
Na szybko pokonywanym łuku gwałtowne zdjęcie nogi z pedału gazu może spowodować, że tylna część samochodu "ucieknie". W takich sytuacjach nie ma co liczyć na pomoc ESP, gdyż Micra nie oferuje tego systemu, nawet w wyposażeniu opcjonalnym.
Podobnie zresztą nie znajdziemy w japońskim "maluchu" kurtynowych poduszek powietrznych. To pewien mankament w tej klasie, gdyż większość nowych modeli ma taką opcję (np. Ford Fiesta, Citroen C3).
W Micrze do elementów wpływających na bezpieczeństwo bierne możemy zaliczyć: dwa airbagi czołowe, boczne poduszki powietrzne oraz komplet zagłówków i trzypunktowych pasów bezpieczeństwa.
Siedzenia mają także system mocowania fotelików dziecięcych Isofix.Układ hamulcowy Nissana wyposażony jest seryjnie w ABS, EBD (elektroniczny rozdział siły hamownia) i Brake Assist (wspomaganie siły hamownia).
Galeria zdjęć
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch
Sprytny mieszczuch