- To typowy pikap: zbudowany na ramie, ze sztywnym tylnym mostem
- Niewielki wybór wersji: tylko kabina "podwójna", jeden silnik, ale skrzynia manualna lub automatyczna i napęd na tył lub 4x4
- Testujemy pośredni wariant wyposażeniowy, który okazuje się dość drogi
Kiedyś zakup pikapa z automatu wiązał się z przywilejami podatkowymi. Teraz samochody te muszą „zasłużyć” na zainteresowanie klientów. Czym chce przekonać Musso?
SsangYong Musso - nadwozie
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to imponująca przestronność kokpitu – szerokość z przodu i z tyłu to odpowiednio 1590/1570 mm! Choć na kanapie mogłyby zmieścić się 3 osoby, to jednak jej ukształtowanie sugeruje dwójkę pasażerów, na środku znajdziecie też… statyczny pas biodrowy (młodemu pokoleniu trzeba było tłumaczyć, jak go użyć)! Skrzynia ładunkowa zdecydowanie nie pasuje jednak ani do roboczego, ani do lifestylowego charakteru – z ładownością na poziomie 790 kg (realnie już mniejsze obciążenie zmienia Musso w motorówkę z zadartym przodem) nie liczcie na wożenie piasku na budowie. Quad czy motor też nie mają szans się zmieścić – skrzynia ma długość zaledwie 1300 mm i choć szerokość maksymalna to imponujące 1570 mm, to jednak pomiędzy zakolami nie zmieści się w poprzek europaleta.
SsangYong Musso - silnik
Mocna strona: 2,2-litrowy diesel spokojnie pracuje i jest dynamiczny. W mieście spalanie nieco przekracza 10 l, w trasie będzie to około 8-9 l/100 km. Jak na masę i gabaryty to niezłe wartości. Dobrze pracuje też klasyczna skrzynia automatyczna. Ale uważajcie – można zostawić ją na „neutralu” i zamknąć samochód.
SsangYong Musso - prowadzenie
Jak na pikapa auto prowadzi się pewnie, Musso oferuje też przyzwoity komfort jazdy (z tyłu ma sztywny most i sprężyny śrubowe). Średnie zdolności terenowe, prześwit wynosi 215 mm.
SsangYong Musso - koszty
Koreańczycy zapatrzyli się na konkurencję. Quartz kosztuje 140 900 zł, gdy doliczymy skrzynię automatyczną, nawigację, 18-calowe koła i metalik, to otrzymamy 160 000 zł, a ciągle na pokładzie nie będzie skóry ani ksenonów! Ta kwota pozwala kupić L200 z taką samą mocą, ale ze stałym napędem i znacznie lepszym wyposażeniem. I Musso, i L200 mają identyczną (niezłą) gwarancję: 5 lat lub 100 tys. km. Tyle że SsangYong więcej straci na wartości.
Ssangyong Musso 2.2 d - dane techniczne i osiągi:
Dane techniczne | Musso 2.2 D |
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 2157 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 181/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min) | 400/1400-2800 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. 6 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 5095/1950/1840 |
Rozstaw osi (mm)/zbiornik paliwa (l) | 3100/75 |
Wymiary skrzyni ład.: dł./szer./wys. burt (mm) | 1300/1570/570 |
Masa własna/ład. (kg) | 2090/790 |
Cena 2.2 D Quartz (zł) | 140900 |
Osiągi | Musso 2.2 D |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Średnica zawracania | 11,8 m |
Spalanie w mieście | 10,9 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 7,2 l/100 km |
Spalanie średnie | 8,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 226 g/km |
Teoretyczny zasięg | 872 km |
Ssangyong Musso 2.2 d - naszym zdaniem:
SsangYongowi nie brakuje zalet – to fakt. Przyjemnie jeździ, ma dużą kabinę. Ale zastanawialiśmy się, komu można by go polecić. Do ciężkiej pracy się nie nadaje, w teren – też nieszczególnie. Osoby „lifestylowe” wybiorą zapewne modniejszą markę (niekoniecznie pikapa), zwłaszcza że tu cena jest zdecydowanie za wysoka.
Ocena: 3,5/5
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Szutrowa droga czy kałuże nie zaskoczą pikapa. W takich warunkach sprawdzi się prosty napęd 4x4.
Estetyczny wygląd, akceptowalne materiały, łatwa obsługa. Wyposażenie przeciętne, wersja Quartz (jest jeszcze bogatsza Sapphire) ma skórzaną kierownicę i dwustrefową klimatyzację.
Wygodne fotele, dużo miejsca w obydwu rzędach siedzeń. Za kanapą tylko niewielka skrytka na narzędzia.
Eleganckie pokrętło kryje prosty napęd 4x4: dołączaną na sztywno przednią oś. O załączeniu napędu informują kontrolki na desce. Skrzynia automatyczna godna polecenia, ale można zostawić ją "na luzie" wychodząc z auta.
Wykładzina z tworzywa jest seryjna, podobnie jak gniazdko 12 V. Skrzynia jest głęboka i szeroka, ale krótka.
SsangYong Musso 2.2 d - to nam się podoba: przestronna, nieźle wykończona kabina, komfortowe podwozie, dobra dynamika, długa gwarancja. SsangYong Musso 2.2 d - to nam się nie podoba: niewielka ładowność, mała skrzynia ładunkowa, wysoka cena zakupu, tylko biodrowy pas z tyłu (po środku).