Subaru XV to typ miejskiego crossovera. Auto jest na rynku od 2012 roku, przyszedł więc czas na face lifting. Sprawdziliśmy, co się zmieniło i czy modernizacje sprawiły, że jest bardziej konkurencyjnym pojazdem w swoim segmencie.
Suabru XV - nadwozie
Poliftingowy model rozpoznacie przede wszystkim za sprawą nowego lakieru Hyper Blue, który sprawia, że XV rzuca się w oczy w miejskim gąszczu aut. Przeprojektowany zderzak, jasne lampy tylne, spoiler dachowy oraz inny wzór felg – to nowe elementy, które rozpoznają tylko właściciele poprzedniej wersji. Oni także mogą dostrzec jedynie kosmetyczne zmiany we wnętrzu.
Przestronność się nie zmieniła: z przodu jest wygodnie, z tyłu nieco ciaśniej, a 380-litrowy kufer ma typową pojemność dla aut tego segmentu. Żeby jednak włożyć bagaże, trzeba je podnieść wyżej niż w przypadku zwykłego kompaktu. Jest to spowodowane dużym prześwitem (220 mm), takim samym, jak w większym Foresterze. Docenia się za to łatwiejsze wsiadanie i lepszą widoczność.
Subaru XV - silnik
Testowy egzemplarz z 2-litrowym benzyniakiem i skrzynią Lineartronic to optymalny wariant XV. Doceniliśmy dobrą dynamikę auta i przede wszystkim znakomitą (jak na skrzynię CVT) pracę bezstopniowej przekładni (nie powoduje efektu wycia silnika podczas redukcji biegu). Rzeczywiste spalanie jest aż o 2 l/100 km wyższe od zapewnień producenta.
Subaru XV - prowadzenie
Wyższy prześwit sprawia, że bez obaw o uszkodzenie zderzaka można wjechać na chodnik. Podczas parkowania w mieście docenia się także seryjną kamerę cofania. W trasie wyżej położony środek ciężkości nie pogarsza prowadzenia, bo zawieszenie ma dobrze dobraną charakterystykę pracy. Nie jest zbyt miękkie, a komfort jazdy – na dobrym poziomie. O wzorową trakcję na zakrętach i śliskich drogach dba symetryczny układ napędu 4x4 (w wersji z Lineartronic sterowany sprzęgłem wielopłytkowym). Kierowcy zainteresowani elektronicznymi asystentami mogą czuć się zawiedzeni. Im polecamy Outbacka.
Subaru XV - koszty
Choć XV jest na rynku od czterech lat, model ten zbyt często nie gości na naszych ulicach. Głównym tego powodem jest cena auta. Za najtańszą wersję (1.6i Active) trzeba zapłacić 83 500 zł, testowa (2.0 Exclusive) jest o ponad 37 000 zł droższa!
Dane techniczne | 2.0 CVT |
Silnik | benz./B4/16 |
Pojemność silnika benz. (cm3) | 1995 |
Moc silnika benz. (KM/obr./min) | 150/6200 |
Mom. silnika benz. (Nm/obr./min) | 196/4200 |
Napęd | 4.10.2004 |
Skrzynia biegów | Lineartronic (CVT) |
Rozmiar opon | 225/55 R 17 |
Pojemność bagażnika (l) | 380-1250 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4450/1780/1615 |
Rozstaw osi (mm) | 2635 |
Minimalna śr. zawracania (m) | 10,6 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1445/495 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 187 |
Średnie spalanie fabr. (l/100 km) | 6,5 |
Średnia emisja CO2 (g/km) | 151 |
Teoretyczny zasięg (km) | 920 |
Prześwit (mm) | 220 |
Kąty: natarcia/zejścia/rampowy | 19,6/29,3/22,1 stop. |
Cena wersji Exclusive | 120 830,00 zł |
Subaru XV - podsumowanie
Przedliftingowy model nie miał poważnych wad, dlatego też akceptujemy skromne modernizacje. Klienci pewnie je docenią, bo dzięki nim auto wydaje się świeższe. Szkoda tylko, że nie skorygowano ceny!