Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Subaru XV 2.0 Lineartronic – do miasta, ale i na bezdroża

Subaru XV 2.0 Lineartronic – do miasta, ale i na bezdroża

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Crossoverów jest dużo na rynku, ale takich, jak XV – z dużym prześwitem, dynamicznym silnikiem, symetrycznym napędem 4x4 i udaną skrzynią bezstopniową – mamy jak na lekarstwo.

ADHD6492Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Subaru XV to typ miejskiego crossovera. Auto jest na rynku od 2012 roku, przyszedł więc czas na face lifting. Sprawdziliśmy, co się zmieniło i czy modernizacje sprawiły, że jest bardziej konkurencyjnym pojazdem w swoim segmencie.

Suabru XV - nadwozie

Poliftingowy model rozpoznacie przede wszystkim za sprawą nowego lakieru Hyper Blue, który sprawia, że XV rzuca się w oczy w miejskim gąszczu aut. Przeprojektowany zderzak, jasne lampy tylne, spoiler dachowy oraz inny wzór felg – to nowe elementy, które rozpoznają tylko właściciele poprzedniej wersji. Oni także mogą dostrzec jedynie kosmetyczne zmiany we wnętrzu.

Przestronność się nie zmieniła: z przodu jest wygodnie, z tyłu nieco ciaśniej, a 380-litrowy kufer ma typową pojemność dla aut tego segmentu. Żeby jednak włożyć bagaże, trzeba je podnieść wyżej niż w przypadku zwykłego kompaktu. Jest to spowodowane dużym prześwitem (220 mm), takim samym, jak w większym Foresterze. Docenia się za to łatwiejsze wsiadanie i lepszą widoczność.

Subaru XV - silnik

Testowy egzemplarz z 2-litrowym benzyniakiem i skrzynią Lineartronic to optymalny wariant XV. Doceniliśmy dobrą dynamikę auta i przede wszystkim znakomitą (jak na skrzynię CVT) pracę bezstopniowej przekładni (nie powoduje efektu wycia silnika podczas redukcji biegu). Rzeczywiste spalanie jest aż o 2 l/100 km wyższe od zapewnień producenta.

Subaru XV - prowadzenie

Wyższy prześwit sprawia, że bez obaw o uszkodzenie zderzaka można wjechać na chodnik. Podczas parkowania w mieście docenia się także seryjną kamerę cofania. W trasie wyżej położony środek ciężkości nie pogarsza prowadzenia, bo zawieszenie ma dobrze dobraną charakterystykę pracy. Nie jest zbyt miękkie, a komfort jazdy – na dobrym poziomie. O wzorową trakcję na zakrętach i śliskich drogach dba symetryczny układ napędu 4x4 (w wersji z Lineartronic sterowany sprzęgłem wielopłytkowym). Kierowcy zainteresowani elektronicznymi asystentami mogą czuć się zawiedzeni. Im polecamy Outbacka.

Subaru XV - koszty

Choć XV jest na rynku od czterech lat, model ten zbyt często nie gości na naszych ulicach. Głównym tego powodem jest cena auta. Za najtańszą wersję (1.6i Active) trzeba zapłacić 83 500 zł, testowa (2.0 Exclusive) jest o ponad 37 000 zł droższa!

Dane techniczne 2.0 CVT
Silnik benz./B4/16
Pojemność silnika benz. (cm3) 1995
Moc silnika benz. (KM/obr./min) 150/6200
Mom. silnika benz. (Nm/obr./min) 196/4200
Napęd 4.10.2004
Skrzynia biegów Lineartronic (CVT)
Rozmiar opon 225/55 R 17
Pojemność bagażnika (l) 380-1250
Dł./szer./wys. (mm) 4450/1780/1615
Rozstaw osi (mm) 2635
Minimalna śr. zawracania (m) 10,6
Masa własna/ładowność (kg) 1445/495
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 10,7
Prędkość maksymalna (km/h) 187
Średnie spalanie fabr. (l/100 km) 6,5
Średnia emisja CO2 (g/km) 151
Teoretyczny zasięg (km) 920
Prześwit (mm) 220
Kąty: natarcia/zejścia/rampowy 19,6/29,3/22,1 stop.
Cena wersji Exclusive 120 830,00 zł

Subaru XV - podsumowanie

Przedliftingowy model nie miał poważnych wad, dlatego też akceptujemy skromne modernizacje. Klienci pewnie je docenią, bo dzięki nim auto wydaje się świeższe. Szkoda tylko, że nie skorygowano ceny!

Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków