Na tym jednak złe informacje się kończą, bo Vitara to sprawdzone i pewne auto, które w dodatku całkiem nieźle radzi sobie w terenie (jak na SUV-a oczywiście). Napęd 4x4 cały czas przenoszony jest na obie osie, wyposażono go również w centralny mechanizm różnicowy z funkcją blokady. Wersję 3.2 uzupełnia świetnie sprawująca się 5-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Przestronność wnętrza jest w zupełności wystarczająca, choć na tylnej kanapie wyżsi pasażerowie mogą mieć za mało miejsca nad głowami. Przyznajemy również, że młodsi konkurenci na tym polu oferują nieco więcej.Ze względu na niewysoką cenę topową Grand Vitarę można uznać za okazję – nie znaleźliśmy tańszego tak mocnego samochodu z benzynową jednostką napędową. Do tego bogate wyposażenie – auto ma w standardzie wszystko, co tylko w tym modelu mieć można, m.in.: 6 poduszek, ESP, elektroniczny kluczyk, pełną "elektrykę", asystenta pokonywania wzniesień, skórzaną tapicerkę, tempomat, okno dachowe, podgrzewane przednie fotele. Niestety, polski dystrybutor Suzuki nie przewiduje Grand Vitary 3.2 z homologacją ciężarową, dostępną z innymi silnikami (z wyjątkiem 1.6).