Bazując na tej wiedzy i chcąc zapewnić maksymalne doświetlenie wnętrza, inżynierowie Peugeota opatentowali szklany dach, a pojazdy z takim dachem oznaczono SW

Śladem hatchbacka

Model 308 zdobył sympatię klientów na wielu rynkach, 308 Station Wagon musiał więc okazać się przynamniej tak dobry jak pierwowzór. W modelu wykorzystano płytę podłogową klasycznego hatchbacka, w której zwiększono rozstaw osi o 10 cm, przez co odległość miedzy osiami wynosi 271 cm (dla porównania P407 ma rozstaw 272,5 cm) .Zwiększenie rozstawu osi i wydłużenie zwisu tylnego zaowocowało tym, że długość nowego kombi wynosi 450 cm, a dodanie relingów sprawiło że 308 SW jest wyższy od klasycznego hatchbacka.

Jednak nie wymiary zwracają uwagę wsiadających do samochodu. Wykorzystując sprawdzoną w modelach 307 SW i 407 SW koncepcję płyty dachowej, także 308 SW otrzymało szklany dach. Tak więc przeszklona część ciągnie się od szyby przedniej, aż do drugiego rzędu foteli, a jej powierzchnia wynosi prawie 6 metrów kw. Szklany dach i doświetlenie wnętrza nie są jednak obowiązkowym stylem. Dla przyzwyczajonych do tradycyjnej opcji, przygotowano elektryczną zasłonę z materiału identycznego jak podsufitka. Jest ona rozsuwana po naciśnięciu przycisku umieszczonego między fotelami. Jednak nawet podczas jazdy z odsłoniętym szklanym dachem, nie musimy obawiać się o nadmierne nagrzanie wnętrza. Dobór odcieni i właściwości szkła spowodował, że przenikanie ciepła przez dach zmniejszone zostało do 12 %. Ponadto w pojeździe zastosowano system klimatyzacji automatycznej.

Nowe wnętrze

Nie tylko bryła nadwozia jest całkowicie inna niż w wersji hatchback. Odmienność zobaczymy także we wnętrzu. Peugeot 308 SW oferuje bowiem trzy rzędy foteli: fotele dla kierowcy i pasażera obok, trzy fotele w tylnym rzędzie i dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie (zakup ich jest opcją kosztująca 2400 zl).

Przednie fotele są przejęte od pięciodrzwiowego hatchbacka i posiadają takie same funkcje ustawienia jak tradycyjne 308. W tylnym rzędzie zamontowano natomiast trzy indywidualne fotele, które można wyciągać, składać oparcia w systemie "portfelowym" (oparcie na siedzisko), a także przesuwać na prowadnicach wzdłużnie o 900 mm. Jeżeli będziemy chcieli zwiększyć komfort jazdy z tyłu, a przewozimy tylko dwie osoby, możemy wyjąć środkowy fotel, a zewnętrzne siedziska przysunąć do środka w kierunku osi pojazdu. W tym celu wykorzystujemy mocowania przeznaczone pierwotnie dla fotela środkowego.

Do pięciu foteli, można opcjonalnie dodać dwa zainstalowane w trzecim rzędzie, ale wyższa płyta podłogi gdzie są montowane sprawia, że są one idealne dla osób mierzących poniżej 170 cm.

Wyjmowanie foteli, odbywa się poprzez wyjęcie ich ze specjalnych zaczepów i pozwala na dowolne kształtowanie i zagospodarowanie wnętrza. Dzięki temu następuje dostosowanie do aktualnych potrzeb jadącego jak: turystyka, codzienne dojazdy, czy okazjonalne przewożenie ponadwymiarowych przedmiotów. Oprócz tego, w celu zwiększenia komfortu potrzebnego w czasie wakacyjnych podróży, pojazd wyposażono w wiele dodatków jak liczne schowki, siatkę do zamocowania bagażu, czy też ruchomą roletę zasłaniająca bagaże.

Co się zmieniło?

Jako osoba która posiadała model 307 SW muszę stwierdzić, że aktualny model nie rozczarowuje właściciela dotychczasowego modelu SW. Po pierwsze rozplanowanie przycisków na konsoli środowej jest bardziej ergonomiczne niż w poprzedniku. Po drugie zaś, pojazd ma większą szerokość, przez co fotele na tylnej kanapie są szersze (w 307 SW - środkowy był węższy) i siedzący tam, mają więcej miejsca na wysokości ramion. Ponadto większy rozstaw kół i inne zestrojenie zawieszenia sprawiają, iż samochodem można szybciej pokonywać zakręty. Kolosalną zmianą jest także zastosowanie nowych (opracowanych z BMW) jednostek benzynowych i nowych HDi. Nie dość, że są one bardziej dynamiczne niż stosowane dotychczas, to dodatkowo zapewniają mniejsze spalanie.

Pojazdy 308 SW są oferowane z silnikami benzynowymi 1600 ccm o mocach 120KM i turbodoładowanymi 150 KM i 175 KM, oraz trzema jednostkami diesla: 1600 ccm HDI (90 KM i 110 KM), oraz 2,0 HDI (136 KM). Cena modelu rozpoczyna się od kwoty 68 200 zł, a najdroższy kosztuje 90 400 zł.