Logo

Świeżo filtrowany

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Znakomity filtr Peugeota do silników Diesla zdobywa uznanie. Teraz pracuje także w 406 HDi Break Premium.

Świeżo filtrowany
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Świeżo filtrowany

Pomysł Peugeota na kombi jest prosty i znany: po prostu przedłużyć o parę centymetrów limuzynę (tu o 14 cm) i przestronne kombi Break jest już gotowe. Otrzymało ono dwu-litrowego diesla, którego spaliny są oczyszcza-ne z cząstek stałych przez filtr FAP. Cząstki te są zatrzymywane w dodatkowym filtrze i po 400-500 kilometrach niepostrzeżenie spalane.Nadwozie/jakość. Peugeot staje się coraz bardziej wyrafinowany. Tworzywa sztuczne i drewniane aplikacje wewnątrz wydają się pochodzić z klasy wyższej. Auto jest solidnie wykonane.Przyjemność z jazdy/układ napędowy. Nowoczesny silnik pracuje przyjemnie cicho. Żwawo reagujący i precyzyjny układ kierowniczy pozwala zapomnieć, że za plecami mamy jeszcze długi tył. Przy pełnym załadowaniu tylnej części nadwozia przednie koła mogą zabuksować podczas szybkiego przyspieszania. Osiągi. 110 koni mechanicznych (80 kW) zaskakująco łatwo radzi sobie z pociągnięciem 1,5-tonowego wozu. Niecałe 12 sekund do "setki" i 186 km/h wystarczają z nawiązką. Zużycie paliwa - 7 litrów na 100 km - jest piękne dla silni-ków benzynowych, za wy-sokie jednak dla jednostek wysokoprężnych. Spokojnie można przejechać 1000 km na jednym tankowaniu.Układ jezdny/bezpieczeństwo. Auto jest długie i prowadzi się dobrze. Pasażerów przednich siedzeń chronią dwie poduszki czołowe oraz dwie boczne, a wszystkich podróżujących pełnowartościowe trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Reflektory mają automat włączający, wycieraczki uruchamia czujnik deszczu. Tylko droga hamowania (42 m pomimo wspomagania hamowania awaryjnego) jest jakby niedzisiejsza.Komfort. W prawie kubełkowym siedzeniu przednim można się naprawdę wygodnie usadowić, seryjne wspomaganie układu kierowniczego, o sile zależnej od prędkości obrotowej, ułatwia pracę kierowcy. Moglibyśmy zrezygnować z podłokietnika dla kierowcy (rozleniwia), ale nie z mnóstwa praktycznych schowków.Koszty. Silniki HDi z filtrem cząstek stałych trafią w przyszłym roku na krajowy rynek. Porównywalny 406 2.0 HDi STDT kosztuje 87 050 zł. Dużo, ale za tę sumę otrzymujemy kompletnie wyposażone auto.Podsumowanie. Coraz częściej można zauważyć, że u Peugeota technika stoi na najwyższym poziomie. Szlachetność auta wyczuwalna jest za sprawą wyposażenia podstawowego (elektryczne podnośniki szyb, automatyczna klimatyzacja, sprzęt audio z CD). Z maksymalną przestrzenią ładunkową 1741 l 406 Break należy do naprawdę dużych aut.Ocena: 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: