Teraz zainteresowaniem cieszy się Matiz. W innych krajach Koreańczycy chcą stać się liderem wśród aut klasy B. Sukces ma zagwarantować nowy model Kalos. Nadwozie/jakość. W ładnie zeprojektowanym nadwoziu widać rękę mistrza. Karoseria Kalosa to dzieło Giorgetto Giugiaro. Dobrze z zadania wywiązali się także projektanci wnętrza. Kalos ujmuje elegancką konsolą środkową i dwoma ładnie narysowanymi cyferblatami w czarnych, plastikowych wgłębieniach. Materiał, którym wyłożono kokpit, jest twardy, ale ładnie wygląda. Jak na małe auto wnętrze przestronne i zapewnia przyzwoitą ilość miejsca. Słaba strona wnętrza to ograniczona liczba schowków na podręczne drobiazgi. Niewiele zmieści się także w bagażniku, który może pomieścić tylko 175 litrów ładunku. Bagażnik konkurencyjnego Hyundaia Getza ma pojemność 254 litrów. Również po złożeniu tylnych siedzeń Daewoo nie imponuje przestrzenią. 735 litrów to niewiele wobec 977, jakie oferuje Getz. Poza tym w Kalosie składa się asymetrycznie jedynie oparcie, a siedzisko umieszczone zostało na stałe. Przez to nie można uzyskać płaskiej powierzchni ładunkowej.Układ napędowy/osiągi. Silnik zabiera się do pracy mrukliwie, uderzając w prawie sportowy ton. Sprint do "setki" w niecałe 13 sekund to dobry wynik dla 80--konnej jednostki napędowej. Gorzej z elastycznością na piątym biegu. Potrzeba aż ponad 23 sekund do zwiększenia prędkości z 80 do 120 km/h. Wadą silnika jest zbyt wysokie spalanie.Układ jezdny/komfort. Sprężyste zawieszenie niewystarczająco tłumi nierówności. Poza tym w ekstremalnych sytuacjach auto opanuje tylko doświadczony kierowca. Podczas szybkiej jazdy na zakręcie oś tylna szybko traci kontakt z podłożem. Czuć, jak tył auta wyjeżdża niebezpiecznie na zewnątrz łuku. Wspomaganie układu kierowniczego daje prowadzącemu słabe wyczucie sytuacji na drodze. Kto nie potrafi kręcić kierownicą tak szybko i dokładnie jak kierowca wyścigowy, może zostać łatwo obrócony. Koszty/bezpieczeństwo. W Polsce samochód będzie sprzedawany w sieci Opla (cena nieznana). W Niemczech już w podstawowej wersji klient otrzymuje cztery poduszki i ABS. Kalos nie imponuje pod względem skuteczności układu hamulcowego. Ponad 41 metrów do zatrzymania ze 100 km/h to za dużo na nowoczesne auto.