Dzięki układowi, który ściśle współpracuje z elektroniką sterującą pracą silnika orazsystemem VSA (odpowiednik ESP) pokonywanie zakrętów ma być łatwiejsze i bezpieczniejsze. Po krótkich jazdach testowych trudno oczywiście wyrokować o zachowaniu auta w sytuacjach ekstremalnych. Na pewno można jednak pokusić się o ocenę następującą: nowy Legend prowadzi się lekko i precyzyjnie, niczym o klasę mniejsze i lżejsze auto usportowione.Więcej przestrzeni, więcej mocy silnika Wnętrze jest przestronne i funkcjonalne, podobnie jak kufer o pojemności 452 l wyposażony w elektrycznie sterowaną klapę. Ta ostatnia ma oczywiście układ zabezpieczający przed "przycięciem" rąk pasażerów.Sercem zespołu napędowego nowego Legenda jest widlasta "szóstka" rozwijająca moc 300 KM przy 6200 obr./min i dysponująca momentem 353 Nm przy 500 obr./min (w porównaniu z poprzednikiem moc i moment wzrosły odpowiednio o 86 KM i 41 Nm). Jej kultura pracy robi znakomite wrażenie, ale imponująca moc jest raczej słabo wyczuwalna. Japończycy przekonywali nas, że to kwestia nastawów elektroniki sterującej pracą skrzyni biegów (5-stopniowy "automat") oraz przekładni główej, które na rynku europejskim będą inne, dostosowane do bardziej sportowego stylu jazdy. Do europejskich dróg i upodobań kierowców dostosowane ma być także zawieszenie. To japońskie jest nieco zbyt miękkie jak na nasze przyzwyczajenia.Zobaczymy nie wszystkie japońskie wynalazkiNowy Legend w Europie trafi do sprzedaży w połowie przyszłego roku. Znajdziemy w nim Adaptive Cruise Control - układ utrzymujący nie tylko zadaną prędkość, lecz także bezpieczny odstęp od pojazdu poprzedzającego. Legend zostanie także wyposażony w system, który w razie potrącenia pieszego podnosi maskę o 100 mm, co amortyzuje siłę uderzenia i zmniejsza prawdopodobieństwo odniesienia przez niego obrażeń głowy.Nie będzie natomiast w europejskiej wersji dostępnego już w Japonii systemu Intelligent Night Vision, którego działanie polega na ostrzeganiu w porze nocnej o obecności pieszych na jezdni i poboczu na podstawie analizy danych z kamer noktowizyjnych. Japończycy twierdzą, że zapotrzebowanie na rynku wewnętrznym nie pozwala na zaoferowanie go w innych krajach. Japońska wersja jest także bogatsza o Lane Keeping Assist System - układ, który delikatnie obracając kierownicę, pomaga utrzymać kierowcy auto w obrębie pasa ruchu na autostradzie, ostrzega też przed jego niesygnalizowanym opuszczeniem.
Szczwane 4x4
Zastosowane przez konstruktorów nowej Hondy Legend rozwiązanie nosi nazwę SH-AWD(Super Handling All-Wheel-Drive). Pozwala na precyzyjny podział momentu napędowego między koła przedniej i tylnej osi, a także między prawym i lewym kołem osi tylnej.