Nowością jest wprowadzenie do oferty zautomatyzowanej skrzyni manualnej Allshift w wersjach 1.3 i 1.5. Nadwozie/jakość. Auto ma zgrabną, dynamiczną sylwetkę z wyrazistymi reflektorami przednimi i pionowo ściętym tyłem. 15-calowe alufelgi dodają mu sportowego charakteru. 5-drzwiowa wersja oferuje dość przestronne wnętrze i materiały wykończeniowe dobrej jakości. Zastrzeżenia można mieć do zbyt ciemnej, monotonnej kolorystyki kokpitu i tapicerki. Tylną, dzieloną kanapę można składać i powiększać przestrzeń ładunkową z 220 do 1070 l (do dyspozycji płaska podłoga bagażnika). Jest to wielkość raczej przeciętna w klasie B. Układ napędowy/osiągi. 95 KM z pojemności 1,3 l całkiem sprawnie radzi sobie z ważącym niespełna tonę autem. Benzynowa jednostka współpracuje z 6-stopniową przekładnią Allshift i trzeba przyznać, że jest to połączenie udane. Skrzynia ma zaawansowany system sterowania elektronicznego, który optymalnie dobiera moment zmiany przełożeń w zależności od stylu jazdy i parametrów silnika. W trybie automatycznym biegi przełączane są szybko, ale odczuwalnie. Wymaga to przyzwyczajenia. Ręczne operowanie drążkiem pozwala na sekwencyjny wybór przełożeń. W porównaniu z tradycyjną, 5-biegową przekładnią ręczną Colt ma nieco gorsze osiągi (przyspieszenie do "setki" słabsze o 0,9 s), ale zużywa za to mniej paliwa.Układ jezdny/komfort. Charakterystyka zawieszenia jest dość neutralna, ale podczas dynamicznej jazdy na zakrętach auto bywa nadsterowne. Na dobrej nawierzchni radzi sobie bez zarzutu. Dobre wyczucie samochodu daje precyzyjny układ kierowniczy. Hamulce działają skutecznie.Koszty/bezpieczeństwo. W segmencie B są tańsi konkurenci, ale Colt kusi bogatym, nie tylko bezpiecznym wyposażeniem m.in. w 4 airbagi i ABS z EBD oraz dobrymi warunkami gwarancyjnymi.