Obecnie są to9-3 Sport Sedan, 9-3 cabrio oraz 9-5 w odmianie czterodrzwiowej i kombi. Wszystkie to właściwie wersje topowe przygotowane z myślą o klientach, dla których liczą się nie tylko sportowe osiągi, lecz także wygląd.
Stylistyka to przedsmak możliwości auta
Można powiedzieć, że od innych wersji Aero odróżnia się detalami. Ale właśnie te detale - szerokie zderzaki, listwy progowe, dyskretny wręcz spoiler tylny wkomponowany w klapę bagażnika i piękne, 17-calowe alufelgisprawiają, że limuzyna nabiera agresywności przy jednoczesnym braku nachalności i zachowaniu elegancji.
Podobne odczucia wywołuje wnętrze
Utrzymana w jasnej kolorystyce skórzana tapicerka i chromowane detale podkreślają sportowy charakter. Rozbudowany kokpit jest czytelny. Uwagę zwraca duży, kolorowy ekran systemu nawigacyjnego.
To opcja, niestety w Polsce mało użyteczna z racji braku map cyfrowych naszego kraju. W państwach zachodnioeuropejskich to przydatny gadżet.
Pewne zastrzeżenia budzi ergonomia, zwłaszcza przy obsłudze klimatyzacji - duża liczba przycisków wymaga przyzwyczajenia. Jakość materiałów wykończeniowych stoi na wysokim poziomie.
Pod względem ilości miejsca Aero nie ustępuje głównym konkurentom
Z przodu jest go pod dostatkiem, na tylnej kanapie tylko wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca na nogi (szczególnie gdy podobne wzrostem osoby siedzą z przodu). Bagażnik ma pojemność 425 l. To wielkość przeciętna w tej klasie.
Minus za wąski otwór załadunkowy. Fotel kierowcy ma duży zakres regulacji, a przesuwana w dwóch płaszczyznach kierownica pozwala prowadzącemu na zajęcie optymalnej pozycji. Siedzenia są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne.
Turbodoładowany, benzynowy silnik 9-3 Aero z aluminium to jedna z najmocniejszych zalet auta. 300 Nm maksymalnej wartości momentu dostępne już od 2500 obr./min. i włączająca się błyskawicznie sprężarka sprawiają, że auto potrafi pokazać prawdziwie sportowe oblicze.
210 KM daje niezwykłe poczucie swobody
Delikatne wciśnięcie gazu natychmiast daje efekt. 100 km/h osiąga po 7,9 s, a 160 km/h po 18,2 s. Wspaniała elastyczność (na 4. biegu od 60 do 100 km/hw 6,9 s) sprawia, że wyprzedzanie trwa kilka sekund. Za brzmienie silnika i kulturę pracy należy się uznanie konstruktorom.
Podobnie jak za 6-biegową skrzynię z dobrym zestopniowaniem i precyzją prowadzenia drążka. Parametry jednostki idą w parze z charakterystyką zawieszenia. Jest ono odpowiednio sztywne do dynamicznej jazdy, ale i komfortowe.
Niestety na naszych drogach wybiera koleiny. Natomiast na dobrych nawierzchniach spisuje się idealnie. Układ ESP nie przeszkadza kierowcy, a na zakrętach auto zachowuje stabilność. Skutecznie działają hamulce.
Galeria zdjęć
Szybki, szybszy, Aero
Szybki, szybszy, Aero
Szybki, szybszy, Aero
Szybki, szybszy, Aero