Jako GT nowe Renault można mieć z silnikiem Diesla o mocy 165 KM lub z doładowanym benzyńiakiem generującym 205 KM. Podczas pierwszych jazd mieliśmy okazję przekonać się jak spisuje się druga z tych odmian.
Dynamika wpisana jest w charakter pojazdu już w stylistyce nadwozia. Wprawdzie nie jest ono nachalnie obdarowane sportowymi gadżetami, ale efektownie wyglądające światła w połączeniu ze spoilerami oraz 18-calowymi alufelgami sprawiają, że auto prezentuje się naprawdę rasowo. We wnętrzu również nie znajdziemy przesytu sportowymi elementami, ale projekt kokpitu może się podobać. Wskaźniki są czytelne, a w dodatku kierowca ma możliwość zmiany rodzaju grafiki. Dzięki temu zadowoleni będą zarówno fani ekstremalnie sportowego wyglądu jak i kierowcy, którzy ceniią sobie bardziej stonowane wzornictwo.
Istotnym elementem w aucie o sportowej charakterystykę są odpowiednio wyprofilowane fotele (czytaj: dające należyte podarcie z boku). Pod tym względem nie mieliśmy do Renault Megane GT żadnych zastrzeżeń. Wysokie boczki skutecznie zapobiegają przechyłom ciał jadących w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów. Ważne jest również to, że fotele nowego Megane'a zapewniają wygodę w trakcie długich podróży.
Dynamiczny dzięki lounch control
Wciskamy obie łopatki przy kierownicy służące do ręcznej zmiany biegów, lewą nogą wyciskamy pedał hamulca, prawą do opru pedał gazu, gdy samochód jest już gotów puszczamy pedał hamulca i samochód bez żadnych strat na poślizg wystrzeliwuje do przodu. Po użyciu tej procedury nikt nie powinien narzekać na brak mocnych wrażeń w trakcie przyspieszenia. W końcu już po 7,1 s na liczniku mamy setkę. Bez korzystania z lounch control Renault Megane GT nadal pozostaje żwawym pojazdem, ale już nie odczuwa się tak katapultującego przyspieszenia po mocnym dodaniu gazu.
W Megane GT z silnikiem współpracuje 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia. Na plus należy zaliczyć jej płynną zmianę przełożeń. Natomiast naszym zdaniem w trakcie dynamicznej jazdy przekładnia powinna szybciej zmieniać biegi.
Udanym elementem pojazdu jest zawieszenie. Nikt nie będzie w tym przypadku narzekał na jego sztywne zestrojenie i braki w komforcie resorowania, bo w usportowionym samochodzie tak ma być. Za to pochwały należą się prowadzeniu na zakrętach. Dobra stabilność to nie tylko zasługa twardego układu jezdnego, lecz także zastosowania czterech skrętnych kół. Jak to działa? Powyżej prędkości 80 km/h tylne koła skręcają się w tym samym kierunku co przednie, a to pomaga w idealnym wpisywaniu się samochodu w zakręt. Z kolei poniżej 80 km/h tylne koła skręcają się w odwrotnym kierunku do przednich - to poprawia zwrotność pojazdu.
Podobnie jak w przypadku słabszych odmian Renault Megane'a ceny wersji GT poznamy w styczniu przyszłego roku - wtedy też będzie można zamawiać samochód. Natomiast pierwsze egzemplarze dotrą do klientów w marcu 2016 roku.
Dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność | 1616 |
Moc maksymalna | 205/6000 KM/obr./min |
Moment obrotowy | 280/2400 Nm/obr./min |
Pojemność bagażnika | 384 l |
Zbiornik paliwa | 50 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4359/1814/1447 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,1 s |
Skrzynia/napęd | aut. 7/przedni |
Prędkość maksymalna | 233 km/h |
Średnie spalanie | 6,0 l/100 km |
Cena | bd. |