O co chodzi? Tak pracuje sekwencyjna instalacja LPG montowana przez Hyundaia. Jest to oferta promocyjna - zamiast rabatu w wysokości 4 tys. zł.Zamontowana w Hyundaiu instalacja firmy BRC nie rzuca się w oczy. Pod maską widać parownik, ale już wtryskiwacze gazowe firmy Keihin są ukryte pod plastikową obudową. W kabinie znajdziemy przełącznik wyboru paliwa (gaz-benzyna) wyposażony w diody wskazujące poziom gazu w zbiorniku. Butla umieszczona jest we wnęce przewidzianej na koło zapasowe, w związku z czym "zapas" wozimy luzem w bagażniku. Do pustej butli da się zatankować ok. 35 l gazu, co wystarcza na przejechanie ok. 300 km. Gdy gaz się kończy, silnik automatycznie przestawia się na zasilanie benzynowe, informując o tym kierowcę brzęczykiem i światłem czerwonej diody na przełączniku.Instalację gazową zamontowaną w Elantrze obsługuje się łatwo. Uruchamiamy auto normalnie - wtedy wybierane jest zasilanie benzynowe. Pierwsze wrażenia z jazdy są dobre Po rozgrzaniu silnika automatycznie włącza się instalacja LPG. Tego momentu nie zauważa się nawet podczas przyspieszania, ponieważ poszczególne cylindry silnika przełączają są na gaz po kolei. Jazdę na LPG sygnalizują zielone kontrolki na przełączniku oraz - słyszalny na wolnych obrotach - klekot wtryskiwaczy gazowych. Kultura pracy silnika na gaziepoczątkowo wydaje się idealna. Pogorszonych osiągów podczas spokojnej jazdy nie odczuwa się. Jednak gdy wciskamy gaz do oporu na stosunkowo niskich obrotach (co dzieje się często, bo silnik nie ma nadmiaru mocy), wyraźne jest "wypadanie zapłonów" objawiające się szarpaniem. Testowe auto miało za sobą prawie 50 tys. km. Być może jazda na gazie na tym dystansie spowodowała przyspieszone zużycie elementów układu zapłonowego, np. przewodów.Oszczędne spalanie nie jest mocną stroną Elantry. Średnie spalanie gazu na poziomie 11,6 l/100 km będzie w codziennej eksploatacji realne tylko wtedy, gdy nie wykorzystujemy w pełni osiągów auta. Jeśli jeździmy dynamicznie, spalanie gazu może osiągnąć 14 l/100 km.Obecnie w oficjalnym cenniku Elantra występuje tylko jako sedan, lecz hatchback prawdopodobnie wróci do sprzedaży. Podobna do testowanego auta wersja Active (sedan) z instalacją LPG kosztuje 57 900 zł. Ostatnio hatchback 1.6 GLS miał cenę 59 900 zł - sedan kosztował wówczas tyle samo.