Zobacz zdjęcia Forda Fusion.

Wygląd Fusiona jest interesujący i wyróżnia się wśród innych małych samochodów. Mimo niewielkich rozmiarów, sylwetka auta sprawia wrażenie dość masywnej. Wysoko zawieszone nadwozie oraz kanciasty tył powodują, że Fusion przypomina swoim wyglądem auto terenowo-rekreacyjne. Pamiętajmy jednak, że wygląd i rzeczywiste właściwości niekoniecznie muszą iść w parze.

Umieszczone w słupkach światła tylne oraz duże nadkola informują nas z kolei, że mamy do czynienia z krewniakiem Fiesty. Z Fiestą kojarzą się również ładne, duże reflektory przednie wyglądające jednak jak lampy w samochodzie klasy SUV.

Mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, wnętrze jest przestronne i funkcjonalne. Dość wysoko umieszczone fotele zapewniają wygodną podróż i dobrą widoczność. Schowki, które są do dyspozycji, pozwalają dobrze zorganizować podróż. Nie ma również problemu ze znalezieniem odpowiednich dźwigni i przełączników - zdecydowanie ułatwia to prowadzenie auta. Jedynie przycisk służący do elektrycznej regulacji lusterek umieszczony jest zbyt blisko szyby przedniej. W zasięgu wzroku znajduje się estetyczna i solidna deska rozdzielcza wraz z czytelnymi zegarami wskaźników. Materiały użyte do wykończenia wnętrza nie są jednak wysokiej jakości. Szare, twarde, mało przyjemne w dotyku plastiki powodują, że wnętrze małego Forda nie jest szczególnie przytulne, a można nawet powiedzieć, że jest surowe.

Sytuację poprawia fakt, że zastosowane plastiki mają ładną strukturę, wszystkie elementy wnętrza są dobrze skomponowane oraz dopracowane. Mogą podobać się również estetyczne dywaniki oraz kuliste wloty nawiewu powietrza.

Fusion ma całkiem spore wnętrze, nie można narzekać na brak miejsca. Nawet wysokie osoby podróżujące na tylnych siedzeniach mają wystarczająco dużo przestrzeni nad głową oraz przyzwoitą ilość miejsca na nogi. Oczywiście samochód jest odpowiednio przestronny dla czterech pasażerów, gdy podróżuje pięć osób zaczyna być w nim tłoczno. Szkoda tylko, że pasażer przedniego siedzenia nie ma do dyspozycji uchwytu nad drzwiami. W długiej podróży ten drobny element pozwoliłby mu zająć wygodniejszą pozycję. Jak na tę klasę pojazdu, Fusion oferuje duży, 337-litrowy bagażnik wyposażony w siatkę, która zabezpiecza znajdujące się w nim przedmioty.

Forda Fusion prowadzi się pewnie i przyjemnie. Nawet na dziurawych drogach zachowuje się on stabilnie przy prędkości do ok. 140 km/h. Mimo dość wysokiego nadwozia, samochód sprawnie pokonuje łuki i zakręty. Interesującą propozycją jest lekka i ekonomiczna jednostka napędowa 1.4 TDCi. Silnik ten jest pierwszym owocem współpracy Ford Motor Company z Grupą PSA Peugeot Citroën w dziedzinie nowoczesnych silników wysokoprężnych.

1,4-litrowy silnik Diesla pracuje cicho i jak na miejskie warunki jest wystarczająco dynamiczny. Na trasie chciałoby się jednak, aby zapewniał większą rezerwę mocy, szczególnie podczas wyprzedzania. Nie można jednak wymagać zbyt wiele od 68-konnego silnika, który ma być przede wszystkim oszczędny. A to zadanie spełnia bardzo dobrze. Mimo mało oszczędnego stylu jazdy, Fusion spalił podczas testu jedynie 4,9 l oleju napędowego na 100 km.

Fusion świetnie radzi sobie w mieście. Niewielkie wymiary pozwalają na łatwe manewrowanie na parkingach i w korkach. Dość duży prześwit natomiast umożliwia podjechanie nawet pod wysoki krawężnik, bez szkody dla samochodu.