Terenowy gokart

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

RAV4 to prawdziwy indywidualista wśród samochodów 4x4. Agresywne linienadwozia zdradzają duże możliwości auta, sugerują również sporą dawkęradości z jazdy. I nie są to jedynie deklaracje

Toyota daje bowiem tyle przyjemności kierowcylubiącemu dynamiczną jazdę, że kojarzy się raczej z GTI niż z terenówką.

Nadwozie/jakość

Dynamiczny design RAV-a wyróżnia go spośród innych samochodów. Jeżeli ktoś nie lubi być anonimowy, to uterenowiona Toyota powinna spełnić jego wymagania. Wyzywające kształty nadwozia mają kontynuację we wnętrzu.

Panuje w nim wyraźnie sportowy klimat. Co istotne, ciekawej formie towarzyszy wysoka funkcjonalność. Właściwie wyprofilowane fotele są wygodne i dobrze trzymają na zakrętach. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, za to z tyłu przydałoby się więcej przestrzeni na nogi.

Układ napędowy/osiągi

W tej dyscyplinie Toyota ma wyjątkowo dużo do powiedzenia. Auto bardzo sprawnie przyspiesza, a turbosprężarka włącza się już poniżej dwóch tysięcy obrotów. Jeżeli dodamy do tego dobrze zestopniowaną skrzynię biegów i precyzyjną zmianę przełożeń dźwignią o przyjemnie krótkim skoku, nie pozostanie już miejsca na wątpliwości. Diesel D-4D to dokładnie to, czego potrzeba terenowej Toyocie, aby spełnić oczekiwania kierowcy poszukującego miłych wrażeń za kierownicą.

Układ jezdny/komfort

Pod względem właściwości jezdnych RAV4 to prawdziwy ewenement wśród aut 4x4. Toyota prowadzi się tak precyzyjnie, że aż trudno uwierzyć, iż jest to naprawdę terenówka, a nie zwinne auto osobowe. Układ kierowniczy, dzięki trafnie dobranej sile wspomagania, zapewnia pełną kontrolę nad autem.

Dzięki sprężystemu resorowaniu nadwozie mimo swojej wysokości niemal nie przechyla się na zakrętach. Takie właściwości jezdne mają swoją cenę - nie najwyższy komfot resorowania. Jednak zdecydowanie warto postawić na dobre prowadzenie, nawet kosztem komfortu jazdy.

Koszty/bezpieczeństwo

Jeżeli kogoś stać na zakup auta za 100 tysięcy złotych, dalsze wydatki będą niemal symboliczne - średnie spalanie na poziomie 7,6 l/100 km. Bezpiecznej jeździe sprzyjają rewelacyjne hamulce.

Ocena: 5

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: