Jego konstrukcja 2.2 CTDi wreszcie oferowana jest w kompaktowym minivanie FR-V. Nadwozie/jakość. Model ma ciekawą linię nadwozia wyróżniającą się na tle konkurencji. Sylwetka jest zwarta, dynamiczna i zwraca uwagę. Wnętrze oferuje miejsce dla 6 pasażerów. Wykorzystanie przestrzeni imponuje, choć zastosowanie 3 foteli w rzędzie ogranicza swobodę siedzących tam pasażerów. Osoba podróżująca na środkowym siedzeniu z przodu będzie narzekać na brak miejsca na nogi, a kierowca na zbyt bliskie sąsiedztwo drzwi. Jego fotel nie zapewnia też dobrego trzymania bocznego. Ilość miejsca na tylnej kanapie i nad głowami pasażerów jest zadowalająca. Plus za bezproblemową aranżację wnętrza, liczne schowki i składane oparcie środkowego fotela. Pojemność bagażnika jest przeciętna w segmencie. Zaleta to płaska przestrzeń ładunkowa powstająca po złożeniu siedzeń. Uznanie należy się też za jakość wykończenia.Układ napędowy/osiągi. Silnik wysokoprężny zachwyca kulturą pracy i osiągami. 340 Nm momentu dostępne jest już od 2000 obr./min i sprawia, że FR-V w tej wersji nie ustępuje osiągami benzyniakowi. Auto błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu, swobodnie przyspiesza i jest bardzo elastyczne. 6-stopniowa skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Zużycie paliwa przy delikatnej jeździe na trasie nie przekracza 6 l/100 km.Układ jezdny/komfort. Sprężyste zawieszenie dobrze radzi sobie z nierównościami i jest komfortowe. Plus za dużą stabilność, precyzyjny układ kierowniczy i skuteczne hamulce.Koszty/bezpieczeństwo. Bogate wyposażenie i 4 gwiazdki w teście Euro- -NCAP to zalety samochodu. Dużą wadą jest wysoka cena (porównywalny Opel Zafirakosztuje 7 tys. zł mniej).