Toyota Prius kontra VW Golf - Parada przeciwieństw

Auto Świat
Lodowce topnieją, pustynie się powiększają, a co robią producenci samochodów? Spierają się, co jest lepsze w walce z dwutlenkiem węgla: zaawansowany i kosztowny napęd hybrydowy czy może konwencjonalny, dieslowski? Burza mózgów w studiach projektowych musi być gwałtowna, skoro w jej efekcie pod jednym hasłem eko powstają pojazdy tak różne, jak nasi bohaterowie.    Jak oszczędzają paliwo? - W segmencie kompaktów oba samochody plasują się w ścisłej czołówce aut emitujących minimalne ilości dwutlenku węgla. Wytwórcy testowanych pojazdów twierdzą, że Prius wydziela zaledwie 92 g, a Golf 99 g dwutlenku węgla na kilometr. A co obiecują producenci, jeśli chodzi o zużycie paliwa? Prius ma spalać 4 l, a Golf 3,8 l/100 km. Wiadomo jednak, że są to dane laboratoryjne, a życie – jak zwykle – wprowadza w nich korekty. Osiągnięcie tak optymistycznych wyników wymaga od kierowców delikatnego przyspieszania oraz przemyślanej jazdy bez zrywów i niepotrzebnego hamowania.

Katalog Samochodów Auto Świat