W wyglądzie modelu łatwo dostrzec podobieństwa do najnowszego Avensisa. Widać to zwłaszcza w przedniej części nadwozia i układzie reflektorów. Przetłoczenia na pokrywie silnika, drzwiach oraz nisko pochylona przednia szyba nadają japońskiemu minivanowi dynamiczny charakter.
We wnętrzu uwagę zwraca rozbudowana deska rozdzielcza z charakterystycznymi okrągłymi zegarami zwróconymi w kierunku kierowcy oraz podwyższona pozycja drążka zmiany biegów.
Jakość materiałów nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jak w przypadku poprzednika, nowe Verso oferuje bardzo przestronne i funkcjonalne wnętrze, które w trzech rzędach siedzeń może pomieścić nawet 7 osób. Wszyscy mają do dyspozycji indywidualne fotele, a dzięki opatentowanemu przez Toyotę systemowi Easy Flat-7 możliwe są aż 32 kombinacje ustawień foteli, pozwalające łatwo i szybko dopasować auto do aktualnych potrzeb. W zależności od sposobu ustawienia siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 155 l do nawet 1689 l, przy czym maksymalna długość przewożonych przedmiotów może dochodzić do 1830 mm.
Dodatkową zaletą modelu jest duża liczba schowków na mniejsze przedmioty, w tym: dwa w desce rozdzielczej (o pojemności 1,5 i 8,2 l), w konsoli środkowej, pod fotelem pasażera oraz pod podłogą w drugim rzędzie. W oparciach przednich siedzeń zainstalowano dwa rozkładane stoliki z wbudowanymi uchwytami na kubki.
Auto oferowane będzie w trzech pakietach wyposażeniowych: Verso, Luna i Sol. W podstawowym standard obejmie m.in. 7 poduszek powietrznych, aktywne przednie zagłówki, ABS z EBD, układ kontroli stabilności VSC+, system wspomagania ruszania pod górę HAC, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek oraz radioodtwarzacz CD/MP3. W bogatszych wersjach znajdziemy m.in. dwustrefową, automatyczną klimatyzację, system Bluetooth (do podłączenia telefonu komórkowego), nawigację z twardym dyskiem o pojemności 10 GB oraz panoramiczny szklany dach.
Gama jednostek napędowych Toyoty Verso obejmie silniki benzynowe 1,6 i 1,8 l oraz turbodiesle spełniające normę emisji spalin Euro 5: 2,0 i 2,2 l (moc 150 lub 177 KM). Jednostki benzynowe oraz topowa wysokoprężna do przeniesienia momentu na przednią oś wykorzystają 6-stopniową przekładnię manualną. 150-konny diesel dostępny będzie z nowym 6-biegowym „automatem”, a wersja 1.8 – opcjonalnie z bezstopniową skrzynią Multidrive S.