Nadwozie/jakość

Auto jest bez wątpienia bardziej eleganckie od wcześniejszego modelu. Na grillu pojawiło się duże logo firmy, znane z osobowych aut Volkswagena. Testowany egzemplarz wyposażono w felgi aluminiowe (opcja). Kiedyś na aucie dostawczym wyglądałyby one jak kwiatek przy kożuchu, ale na nowym Transporterze prezentują się znakomicie.

Praca stylistów jest jeszcze bardziej widoczna we wnętrzu kabiny. Tak dopracowanego pod względem estetycznym kokpitu nie powstydziłoby się bowiem auto osobowe, jest on przy tym czytelny i ergonomiczny.

Znalezienie właściwej pozycji za kierownicą ułatwia możliwość regulacji położenia kierownicy i wysokości fotela kierowcy, w utrzymaniu porządku pomogą zaś liczne schowki (w desce jest schowek zamykany, na wyróżnienie zasługuje także praktyczny pojemnik pod siedzeniem pasażerskim) i kieszenie w drzwiach.

Tylna klapa (w opcji drzwi skrzydełkowe) oraz dwoje przesuwanych drzwi bocznych (prawe w standardzie, za lewe trzeba dopłacić) zapewniają znakomity dostęp do ładunku. Podłogę pokrywa praktyczna gumowa wykładzina przeciwpoślizgowa, szkoda tylko, że nadkola nie zostały niczym osłonięte.

Układ napędowy/osiągi

Zmodernizowany turbodiesel o pojemności 1,9 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa jest wystarczająco dynamiczny i elastyczny.

Przy umiarkowanym obciążeniu Transporterem jedzie się równie sprawnie, jak autem osobowym. Pomaga w tym dobrze zestopniowana skrzynia biegów, którą steruje się za pomocą wygodnie umieszczoneji precyzyjnie pracującej dźwigni.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie jest raczej twarde. Auto dobrze zachowuje się na zakrętach i nie ma tendencji do kołysania, ale cierpi na tym komfort jazdy. Sytuację kierowcy poprawia komfortowy fotel ze składanymi podłokietnikami, ale jadący na dwuosobowym (opcja) siedzeniu pasażerskim wyraźnie wyczuwają wszelkie nierówności drogi.

Koszty/bezpieczeństwo

Nowy Transporter nie jest tani, ale wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jazdy ustanawia nowe standardy w segmencie pojazdów użytkowych. Seryjnie montowane są układy ABS i EBD oraz system zapobiegający poślizgowi kół podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. W serii są też airbagi dla kierowcy i pasażera, a na liście opcji umieszczono poduszki boczne (w oparciach siedzeń) oraz kurtyny powietrzne.