Bo w topowym wyposażeniu ten wielki samochód za cenę klasy ekonomicznej oferuje użytkownikom napęd i luksus najwyższej klasy godny prywatnego odrzutowca.Osiągi. Tu wystarczy jeden silnik, bez turbin typowych dla czterosilnikowego Jumbo. 2,7 l pojemności i 173 KM umożliwiają Trajetowi przyspieszenie do 100 km/h w czasie 11,7 s i jazdę po autostradzie z maksymalną prędkością 192 km/h.Przyjemność z jazdy/napęd. W takim luksusowym liniowcu od zrywu czy sportowego charakteru istotniejsze jest podróżowanie w komfortowych warunkach. Zapewnia to jedwabiście pracujący silnik i mięciutko przełączająca skrzynia automatyczna - choć na żwawość i tak nie można narzekać. Ale podczas prób szybkości ujawnia się jedna z bardzo niewielu słabych stron auta: na wysokich obrotach silnik jest głośny.Nadwozie/jakość. Od vana wymaga się przestronności i wszechstronności. Ten mierzący 4,7 m samochód oferuje jedno i drugie. Na pojedynczych fotelach swobodnie podróżuje tu do siedmiu osób, przy czym siedzenia znajdujące się w rzędach numer 2 i 3 można bezproblemowo - i nie mając smykałki majsterkowicza - poskładać, przestawiać lub wymontować. Kłopotliwe bywa tylko zamontowanie foteli ponownie, bo trudno trafić w szyny. Nawet przy pełnej obsadzie osobowej pozostaje nam tu jeszcze 304 l bagażnika, a przy pełnym wykorzystaniu ładowności możemy wrzucić do Trajeta aż 2716 l towaru.Układ jezdny/bezpieczeństwo. Ze względu na wysokość karoserii Hyundai jest nieco niespokojny, ale pewnie trzyma się jezdni. Nawet nagłe zmiany toru jazdy nie robią na nim wrażenia. Hamulce są naprawdę przyzwoite, natomiast układowi kierowniczemu trochę brakuje precyzji.Komfort. Wszystko na miejscu, nie ma na co kręcić nosem - mamy tu nawet oddzielną klimatyzację automatyczną dla przedniej i tylnej części kabiny. Tylko zawieszenie jest nieco za miękkie, ale za to podróżuje się naprawdę pierwszorzędnie.Cena/koszty. Na razie Trajet nie jest sprzedawany w Polsce, w Niemczech kosztuje 54 744 DEM. To bardzo atrakcyjna oferta, bo porównywalny Sharan (nieco mniejszy od Hyundaia) wymaga wyłożenia 14 tys. DEM więcej. Ponadto trzyletnia gwarancja i utrzymujące się na niezłym poziomie (11 l/100 km) spalanie obniżają koszty utrzymania.Podsumowanie. Trajet budzi szacunek. Bo jego konstruktorzy dokładnie przemyśleli, czego po dużym samochodzie spodziewa się duża rodzina i czego jej naprawdę potrzeba. Efekty to mnóstwo miejsca, siedem oddzielnych foteli, wysoka funkcjonalność i bogate wyposażenie seryjne. A na okrasę otrzymujemy rzeczywiście dobre osiągi. Można więc przyjąć wraz z dobrodziejstwem inwentarza nawet niezbyt precyzyjny układ kierowniczy i trochę za miękkie zawieszenie.Ocena: 4
Transportowy Jumbo Jet
Miejsce dla siedmiorga lub mnóstwa bagażu, wielka moc: ciężarówka i odrzutowiec w jednym. Ci, którzy potrafią dobrze liczyć, przesiadają się dziś na Hyundaia Trajeta.