Sprzedaż żadnych innych pojazdów nie rośnie tak zdecydowanie, jak właśnie SUV-ów. Volkswagen T-Roc to przedstawiciel kompaktowych SUV-ów, czyli taki złoty środek pomiędzy rozmiarami i przyjemnością prowadzenia a kosztami zakupu i utrzymania.
W budowie nowego modelu wykorzystano wiele elementów Golfa. Pod względem rozmiarów T-Roc plasuje się pomiędzy nim (4,26 m) a Tiguanem, którego nadwozie ma długość 4,49 m. Dzięki offroadowej charakterystyce, wyższej pozycji siedzącej i modnej stylistyce auto wyróżnia się na drodze bardziej niż Golf.
W kabinie położono wreszcie kres nudnym szarościom, a w ich miejsce pojawiły się lakierowane elementy. Jeżeli wybierze się auto z czerwonym nadwoziem, to na siedzeniach i panelach drzwi można się spodziewać wykończenia w tej samej kolorystyce. Pod względem przestronności nie należy oczekiwać cudów i rodziny powinny pomyśleć o większych samochodach. Wskaźniki, które mają tu być użyte, znamy już z odnowionego Golfa. Silniki również będą takie, jak w tradycyjnym kompaktowym modelu.
T-Roc ma się wyróżniać na tle innych kompaktowych SUV-ów pod względem dynamiki. Można się o tym przekonać, gdy spojrzy się na jego koncernowego brata – Audi Q2. Podstawowym napędem ma być doładowany litrowy benzyniak o mocy 115 KM. Nowością będzie także wersja 1.5, generująca 130 lub 150 KM. Oprócz tego w ofercie znajdą się znane silniki wysokoprężne. Już od dawna wiadomo, że pojawi się również wersja GTI.
Oprócz manualnych przekładni dostępna będzie też dwusprzęgłowa skrzynia, do tego napęd na wszystkie koła oraz inne luksusy. Trzeba się jednak liczyć z tym, że każdy z nich szybko podwyższy cenę T-Roca. Jeżeli ktoś chce wydać mniej pieniędzy, powinien poczekać na SUV-a w formacie Polo, który ma się pojawić w 2018 roku.
Galeria zdjęć
Volkswagen T-Roc Wyższe nadwozie i powiększony prześwit oddalają auto od Golfa. Jednocześnie pod względem pozycji za kierownicą T-Roc plasuje się pomiędzy Golfem a Tiguanem. Wyżej położony próg załadunku ogranicza praktyczność nadwozia.
Skoda Yeti Czeski odpowiednik T-Roca nazywa się Yeti. SUV Skody urósł i ma bardziej kanciastą stylistykę nadwozia. Pod spodem skrywa się technika VW – takie same są silniki, skrzynie biegów i zawieszenie.
Opel Crossland X Małą Mokkę proszę. Crossland został zbudowany na tej samej platformie, co Peugeot 2008. Nowy miejski crossover będzie oferowany od tego roku równolegle z odświeżoną Mokką X.
Volvo XC40 Z długością nadwozia 4,39 m SUV Volvo jest nieznacznie mniejszy od Tiguana. Silniki, wygląd deski rozdzielczej oraz stylistyka nadwozia są podobne jak w większych modelach szwedzkiej marki.
Volvo XC60 W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć SUV-a, który okazał się rynkowym hitem – Volvo XC60. Od lipca tego roku o klienta będzie walczyć kolejne wydanie tego modelu. Czy powtórzy sukces poprzednika? Stylistyka jest po szwedzku surowa, ale nie oznacza to wcale, że mamy do czynienia z nudnym autem. Jednocześnie nadwozie kolejnej generacji XC60 powiększyło się względem poprzednika i mierzy teraz 4,7 m. Powiększeniu uległ również rozstaw osi, a zatem należy się spodziewać wystarczającej ilości miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń. Pod maską nowego Volvo XC60 znajdą się wyłącznie 4-cylindrowe silniki. Tylko w najmocniejszych odmianach wystąpią bez dopłaty napęd na wszystkie koła oraz 8-biegowa automatyczna skrzynia. Jednostki benzynowe będą generowały od 190 do 320 KM, natomiast wysokoprężne – pomiędzy 190 a 235 KM. Ceny samochodu najprawdopodobniej będą się zaczynały od około 37 000 euro za odmianę z manualną przekładnią i napędem na przednie koła.
Model XC60 ma szansę pozostać bestsellerem w ofercie szwedzkiej marki
Audi Q5 Wygląd SUV-a Audi zmieni się tylko nieznacznie. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu auto potrafi być komfortowe. Na pokładzie znajdzie się więcej asystentów jazdy niż dotychczas.
VW Touareg Touareg będzie dzielił technikę z Q7 oraz Bentaygą. Automatyczna skrzynia i napęd 4x4 będą w standardzie. Oprócz silnika TDI V6 (218/272 KM) pod maskę trafi także diesel V8 o mocy 435 KM.
BMW X3 Wraz z trzecią generacją poprawi się jakość samochodu. Celem konstruktorów było również uzyskanie lepszego komfortu podróżowania. Na rynku auto ma się pojawić w listopadzie 2017 roku.