Nadwozie/jakość
Atutem 206 CC jest funkcjonalne nadwozie. Sukces tkwi w sztywnym, automatycznie składanym, dwuczęściowym dachu (takiego rozwiązania nie ma żaden rywal). Wystarczy zwolnić dwa zaczepy, wcisnąć przycisk i poczekać niespełna 25 s - frajda gwarantowana.
Wnętrze wykończono materiałami dobrej jakości, nie brak tu detali podkreślających sportowe aspiracje auta. Oferowana ilość miejsca zadwoli kierowcę i pasażera siedzącego obok.
Z tyłu jest ciasno, a w połączeniu z nie najlepiej ukształtowaną małą kanapą, dwóch dodatkowych miejsc należy używać jedynie w sytuacjach awaryjnych.
Pojemność bagażnika przy rozłożonym dachu wynosi 320 l - to dużo jak na tego typu auto. W wersji cabrio zmniejsza się prawie o połowę, ale i wówczas wystarcza na podręczne bagaże.
Układ napędowy/osiągi
2-litrowy silnik o mocy 136 KM powinien usatysfakcjonować wielu kierowców, również tych o sportowym zacięciu. Jednostka bardzo sprawnie wkręca się na obroty, a dodatkowe emocje wyzwala rasowy dźwięk wydobywający się z rury wydechowej.
Pomimo sportowych aspiracji apetyt na paliwo jest umiarkowany. Przy dynamicznej jeździe auto zużywało niecałe 10 litrów benzyny na 100 km, natomiast najniższe spalanie, jakie uzyskaliśmy w teści, wyniosło6,5 l. Prawidłowo zestopniowana manualna skrzynia biegów pracuje lekko i precyzyjnie.
Układ jezdny/komfort
Osoby oczekujące komfortu będą zawiedzione. Twardo zestrojone zawieszenie, czuły układ kierowniczy oraz niskoprofilowe ogumienie preferują zdecydownie agresywny styl jazdy. Samochód najlepiej czuje się na ciasnych zakrętach, które pokonuje bardzo sprawnie nawet z dużymi prędkościami.
Ale należy wówczas uważać, gdyż raptowne zdjęcie nogi z pedału gazu spowoduje, że tył auta zacznie wyjeżdżać na zewnątrz. Podczas pokonywania poprzecznych nierówności komfort podróży obniżają hałasy dochodzące ze złącza dachu i nadszybia.
Układ hamulcowy z seryjnym ABS-em co prawda działa poprawnie, ale jego skuteczność jak na tę klasę jest przeciętna.
Koszty/bezpieczeństwo
"206" CC z 2-litrowym silnikiem kosztuje dużo, ale oferuje bogate wyposażenie. Aby podnieść poziom bezpieczeństwa, można dokupić boczne poduszki powietrzne (1170 zł) i ESP (3000 zł).