Logo

Tylko pochwały?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Klasa SUV-ów, czyli pojazdów przeznaczonych dla osób aktywniespędzających wolny czas, rozrasta się coraz mocniej, ale Honda CR-Vnadal jest bardzo popularna i zajmuje pierwsze miejsce w rankingusprzedaży. Oto kilka powodów takiego stanu rzeczy

Nadwozie/jakość

Przestronne wnętrze pojazdu zapewnia komfortowe warunki podróżowania - także na tylnej kanapie, którą można przesuwać wzdłuż osi samochodu o 17 cm, a oparcie ma regulację kąta ustawienia.

Jeśli zdecydujemy się na maksymalne odsunięcie siedzeń, bagażnik ma pojemność 527 l - przy porównaniu z konkurentami to dużo. Ciekawa stylistyka kokpitu mimo upływu lat nie starzeje się. Uwagę zwraca nietypowo umieszczona dźwignia hamulca ręcznego (na panelu centralnym).

Przy dłuższych podróżach pomocna będzie półka z uchwytami na napoje między przednimi siedzeniami, a w chwilach przerwy w jeździe można rozłożyć przenośny stolik znajdujący się pod podłogą bagażnika. Wysoka jakość materiałów wykończeniowych i montażu - nawet na wybojach we wnętrzu nic nie skrzypi.

Układ napędowy/osiągi

Tu także same pochwały. 150-konna jednostka chętnie wkręca się na obroty i nie ma specjalnego problemu z napędzaniem auta ważącego niecałe 1,5 tony. Nawet po założeniu boksu lub zamontowaniu roweru na dachu mamy wystarczający zapas mocy, by móc dynamicznie wyprzedać inne pojazdy.

CR-V jest także bardzo cichy - nawet przy wysokich obrotach w kabinie można swobodnie rozmawiać. Napęd tylnej osi włącza się, gdy przednie koła tracą przyczepność - m.in. dlatego zużycie paliwa pozostaje na średnim poziomie w tej klasie.

Układ jezdny/komfort

Zawieszenie Hondy jest komfortowe. Taka charakterystyka jednak ujemnie wpływa na zachowanie się auta na zakrętach. Droga hamowania, która po rozgrzaniu tarcz dochodzi prawie do 44 metrów, jest wynikiem znacznie przekraczającym średnią klasową. CR-V nie ma także ESP (nawet w wyposażeniu opcjonalnym).

Koszty/bezpieczeństwo

CR-V-owi doskwiera także brak kurtyn powietrznych. Za prawie 100 tys. zł otrzymamy jednak pełne wyposażenie podnoszące komfort - klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, radio z CD. W przeprowadzonym w 2002 roku teście zderzeniowym Euro-NCAP Honda otrzymała 4 gwiazdki na 5 możliwych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: