Logo

Typ Sportowy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Są samochody, których sama nazwa przyprawia o dreszczyk emocji iobiecuje moc wrażeń podczas jazdy. Czy do takich aut należy Honda Accordw wersji Type-S?

Typ Sportowy
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Typ Sportowy

Silnik o mocy 190 KM i moment obrotowy wynoszący 223 Nm pozwalają spodziewać się doskonałych osiągów. Jednak przy pierwszym zetknięciu się z autem można przeżyć lekki zawód.

Gdzie się podziały te konie mechaniczne?

Zaraz jednak przypominamy sobie, że przecież to jest Honda, a silniki tej marki lubią wysokie obroty. Próbujemy więc jeszcze raz przyspieszać, ale tym razem korzystamy z górnego zakresu prędkości obrotowej silnika. Efekt jest oszałamiający.

Silnik szybko wkręca się na obroty i zapewnia przyspieszenie, które powoduje, że jadący wciskani są w oparcia foteli. Już po 8,1 sekundy na liczniku mamy "setkę", a po niecałych 40 można osiągnąć 200 km/h.

Także elastyczność jest godna podziwu i umożliwia bezpieczne wyprzedzanie. Co istotne, używanie wysokich obrotów nie powoduje wzrostu głośności wspaniale brzmiącego silnika.

Na przyzwoitym poziomie przy uzyskiwanych osiągach jest również zapotrzebowanie na paliwo. Średnio wystarcza poniżej 11 litrów. Jednak kierowcy jeżdżący w sportowym stylu muszą się liczyć, że na przejechanie 100 kilometrów potrzebne będzie prawie 17 litrów benzyny.

Do sportowego stylu pasuje także zawieszenie Accorda

Jest twarde i nawet szybkie przejeżdżanie ciasnych zakrętów nie będzie dla samochodu problemem. Przy ich pokonywaniu Honda trzyma się drogi jak przyklejona. W krytycznych sytuacjach pomocą służy instalowany seryjnie układ ESP.

Trzeba się jednak pogodzić z tym, że na naszych dziurawych drogach ograniczony jest komfort podróżowania. Szczególnie odczuwa się to na poprzecznych nierównościach.

O dziwo pomimo zastosowania szerokich opon samochód dość stabilnie zachowuje się podczas zmiany pasa ruchu na koleinach. W prowadzeniu auta i jego opanowaniu w ekstremalnych sytuacjach przeszkadza nieco mało precyzyjny układ kierowniczy.

Do sportowych osiągówType-S pasuje układ hamulcowy. Umożliwia szybkie zatrzymanie auta, a skuteczność nie obniża się po rozgrzaniu tarcz.

Mocny silnik, sportowo zestrojone zawieszenie to nie wszystkie sportowe akcenty nowego Accorda

Także wygląd przypomina o charakterze auta. Klinowa sylwetka z wąskimi reflektorami wygląda agresywnie. We wnętrzu elegancko, a zarazem rasowo wyglądają metalizowane okładziny na konsoli środkowej oraz czerwono podświetlone wskaźniki.

Kierownica, dźwignia skrzyni biegów oraz boczki foteli pokryte zostały skórą. Te ostatnie są bardzo wygodne i zapewniają porządne podparcie z boku podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów.Zadowolony ze swojego miejsca będzie kierowca.

Dzięki regulowanemu na wysokość fotelowi oraz ustawianej dwupłaszczyznowo kierownicy nikt nie powinien mieć problemu z przyjęciem poprawnej pozycji. Wskaźniki są czytelne, a przełączniki w zasięgu ręki. Wszyscy pasażerowie mogą się cieszyć sporą przestrzenią na nogi oraz nad głową.

Ta sportowa limuzyna umożliwia przewiezienie sporego bagażu. Wprawdzie 459 litrów nie jest rekordem w tej klasie, ale w zupełności wystarczy, by zmieścić urlopowe walizki. W ich ułożeniu mogą przeszkadzać nieregularne ściany.

Kto chce jeździć sportowym Accordem, musi się liczyć z poważnym wydatkiem. Usprawiedliwieniem wysokiej ceny jest bogate wyposażenie seryjne oraz wspaniałe osiągi silnika.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: