Udane połączenie

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Accord kombi z topową jednostką napędową łączy cechy kilku aut. Dziękinadwoziu kombi nadaje się na urlopowe wyjazdy. Automatyczna skrzynia iwykończenie wnętrza pozwalają poczuć się jak w luksusowej limuzynie, a190 KM daje dużo radości kierowcom ze sportową żyłką

Nadwozie/jakość

Pomimo nadwozia kombi Accord zachował swój sportowy charakter. Udało się to dzięki klinowemu kształtowi karoserii oraz wąskim reflektorom. Jak na klasę średnią bagażnik ma dobrą pojemność.

Przy normalnym położeniu zmieści 518 litrów, co w zupełności wystarczy do zapakowania urlopowego ekwipunku lub dużych zakupów. Ustawność utrudniają duże nadkola, ale podłoga jest równa także po złożeniu siedzeń.

Przestrzeń pasażerska wystarczająca dla wysokich osób, ale na nadmiar miejsca nie można liczyć ani z przodu, ani z tyłu. Podróż odbywa się na wygodnych fotelach z dobrym podparciem. Kierowca ma przed sobą czytelną deskę rozdzielczą wykonaną z materiałów wysokiej jakości.

Układ napędowy/osiągi

Automat płynnie, bez szarpnięć zmienia przełożenia. Mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje, że strzałka obrotomierza przy każdej zmienie biegu "wędruje" aż do czerwonego pola. Jest to konieczne, ponieważ dynamiczna jazda okazuje się możliwa tylko przy wykorzystaniu górnego zakresu obrotów silnika.

W przeciwnym razie dynamika auta jest przeciętna i aż trudno uwierzyć, że podróżuje się 190-konnym samochodem. Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy do głośności silnika.

Nawet podczas szybkiej jazdy pasażerowie mogą swobodnie rozmawiać. Jedyna poważna wada jednostki napędowej to znaczne zapotrzebowanie na paliwo. Podczas testu samochód spalił średnio o około 2 litry benzyny więcej, niż podaje producent.

Układ jezdny/komfort

Sportowo zestrojone zawieszenie pozwala na dynamiczną jazdę na krętych drogach. Niski jest za to komfort resorowania. Pasażerowie odczuwają większość nierówności nawierzchni.

Duża moc jednostki napędowej powoduje, że pomimo seryjnej kontroli trakcji zdarzają się problemy z ruszaniem na mokrej nawierzchni. Przednie koła mogą zerwać przyczepność. W prowadzeniu auta pomaga precyzyjny układ kierowniczy.

Koszty/bezpieczeństwo

W testowanej wersji Accord ma nie tylko mocną jednostkę napędową, lecz także bogate wyposażenie standardowe. Dobry jest również poziom bezpieczeństwa. Euro-NCAP za ochronę pasażerów podczas zderzenia przyznał autu cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali. Niestety cena za te zalety bardzo wysoka.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: