Przy wyborze auta decyduje wygląd Marketingowcy i designerzy Peugeota stanęli przed nie lada zadaniem - zaprojektować samochód, który na pierwszy rzut oka przypominałby popularnego poprzednika, a jednocześnie wnosiłby coś nowego. Czy im się to udało? Naszym zdaniem jest pewien problem z "pierwiastkiem nowości", ale oczywiście ostateczne rozstrzygnięcie należy do klientów.Jedno jest pewne - dzięki długiemu przodowi z charakterystyczną dla najnowszych Peugeotów "paszczą rekina" 207 jest podobne do innych modeli francuskiej firmy i tak jak one zapewnia bardzo dobrą ochronę pieszego w przypadku kolizji. Samochód noszący wewnętrzne oznaczenie A7 początkowo będzie oferowany w dwóch wariantach nadwoziowych - jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Wersja SW dołączy do oferty za kilka miesięcy, a bardzo popularne CoupéCabrio za kilkanaście - w ostatnim przypadku nie wiadomo jeszcze, czy producentem mechanizmu składanego dachu będzie nadal Heuliez, czy może Peugeot zabierze się za to samodzielnie.Na rynku po salonie genewskimOficjalna premiera Peugeota 207 odbędzie się podczas marcowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. W porównaniu z poprzednikiem samochód znacznie urósł - długość zwiększyła się aż o 14 cm, tym samym przestronność we wnętrzu "małego" Peugeota jest niemalże taka sama jak w kompaktach z początku lat 90. Jeśli chodzi o jednostki napędowe, to z oferty zniknie najprawdopodobniej najsłabszy, benzynowy motor 1.1 o mocy 60 KM - w cięższej (bo bezpieczniejszej i większej) "207" nie miałby on większego sensu. Ten sam los ze względu na normę Euro 4 czeka pamiętający jeszcze czasy "205" motor 1.4/75 KM. Podstawowym silnikiem będzie 88-konny, 16-zaworowy motor 1.4. Paletę jednostek napędowych ma zamykać 136-konna benzynowa "dwulitrówka". Mocniejsza wersja RC to dalsza przyszłość. Historia modelunPo trwających blisko 6 lat pracach na początku 1983 roku zaprezentowano Peugeota 205. Do zewnętrznego wyglądu auta rękę przyłożył znany włoski stylista Pininfarina. Początkowo do napędu posłużyły 4 silniki o pojemności od 954 do 1360 ccm (później ofertę stopniowo uzupełniano także o jednostki wysokoprężne). Kres produkcji nastąpił dopiero w 1998 roku, gdy zaprezentowano następcę - "206". Dwa lata później na bazie 206 powstało 206 CC - kabriolet ze stalowym, rozkładanym automatycznie dachem. W 2002 roku do oferty dołączyła odmiana SW (kombi). W sumie na całym świecie sprzedano ponad 4 miliony sztuk Peugeota 206 i auto jest obecnie najlepiej sprzedającym się pojazdem w swoim segmencie. Peugeot PartnernNa drugą generację tego auta przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać - oficjalna prezentacja odbędzie się na jesiennym salonie paryskim. Tak jak w przypadku poprzednika auto będzie sprzedawane pod dwoma markami - Peugeot i Citroen. Wzorem konkurentów z Fiata i Volkswagena model Partner/Berlingo znacznie urośnie i oferowany będzie także w wersji 7-osobowej. Wydłużony przód pojazdu to efekt dostosowywania nadwozia do przepisów dotyczących ochrony pieszych podczas kolizji.